audiopocity
kukajda
Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat,jaké máte zkušenosti(pakliže je máte,samozřejmě)s takzvaným binaurálním efektem. Kdysi se prodávaly tzv.psychowalkmany taktéž se tímto zabývající. Dnes mi přišla emailem jakási reklama na audiopocity,kde mi byl přislíben pouze po poslechu určitých zvuků efekt jako při droze. Je to vůbec bezpečné? Vím,že zvuky o určitých frekvencích ovlivňují mozek. Ten je nicméně dle mého soudu i tak málo prozkoumaný,tak bych se do těchto experimentů moc nehrnula.. Co vy na to?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
osobní zkušenost s binaurálním efektem, nebo rytmy, nemám. Obávám se, že ani nikdo z kolegů, proto čekáte na odpověď takovou dobu. V praxi se s tím také nesetkáváme. Psychowalkmany mají myslím už období své slávy dost dlouho za sebou a podle toho, že se příliš neujaly, by se dalo soudit, že asi nesplnily očekávání zákazníků.
Pravda je, že každé experimentování s mozkem by se mělo dělat s rozmyslem. Pokud se Vám reklama nezdá důvěryhodná (mě by se asi nezdála, podle toho co píšete), raději bych se do toho také nehrnula.