drogy
Helena
Ahoj, potrebuju pomoct nebo poradit co mam delat... Mam mladsi segru, ktera se mi zacina hroutit pred ocima... Zacala strasne rychle ubivat na vaze, na tele se ji objevuji nejake fleky, ktery pak vypadaji jako strupy, je furt podrazdena, ma neskutecne kruhy pod ocima, je to hruza se na ni divat... Chodila do nedavna s nasim spolecny kamaradem, ktereho zname od mala... Byl dogove zavisly a dokonce byl i v base... Kdyz spolu zacali, tak se zacla schazet se vsema co si pry obcas dali... Ted se rozesli a navazala nejaky kontakt pry s dylerem, ktery ju pravidelne navstevuje atd... Je to 2 dny zpatky co jsem se dozvedela od zname a jejiho pritele, ze by mela ma sestra brat pernik... Nejsem si jista, jestli to muze byt pravda nebo jen nejaky drb... Proto potrebuju poradit a asi i pomoct... Dekuju za odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
podle toho, jak sestru popisujete, je bohužel dost možné, že opravdu pervitin bere. Celkem by to odpovídalo. Samozřejmě to ale nemůžu říct s jistotou. Pokud ale máte takové podezření, bylo by dobré o tom s ní otevřeně promluvit. Pokud to nebude mít žádný efekt, tedy Vám to zapře, nebude se chtít bavit, pak je otázka co dál. Nepíšete, jak je sestra stará, jestli s Vámi bydlí apod. Můžete o svém podezření říct rodičům? Společně byste asi mohli postupovat lépe. V případě, že se potvrdí, že drogy bere, pak je nejlepší poradit se o dalším konkrétním postupu osobně, nebo alespoň telefonicky, v některém z center pro léčbu a prevenci závislostí.