Psychika po Pervitinu
Tomáš
Dobrý den, chtěl bych se zeptat někdy z ničeho nic se mi stane že se zamyslím a mám pocit že se mi chvěje hrudník, zvýšený tep atd... může to být psychická porucha nebo nějaké srdeční onemocnění ?! perník jsem bral asi půl roku každý víkend a teď jsem přestal a cca po dvou měsících mám takové bludy a strach že umřu ... může to být rozhozenou psychikou ?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
může to být v podstatě všechno z toho, co jste napsal - psychické potíže (nejspíš úzkosti, panika), srdeční potíže nebo "jen" rozhozená psychika. Tato varianta je nejpravděpodobnější, ale je dobré nepodceňovat žádnou z možností. Zkuste se v takovou chvíli zaměřit na něco jiného, nesoustředit se na rytmus srdce. Vyhýbejte se situacím, kdy se Vám toto stává. Pokud by to ale neustupovalo, pak je třeba nejprve vyloučit somatickou příčinu (tedy kontrola u kardiologa, po konzultaci s praktickým lékařem) a poté případně řešit psychické příčiny s psychiatrem.
Zkuste být trpělivý a nastavit si co nejpravidelnější a nejzdravější životní rytmus, je dost pravděpodobné, že to za pár týdnů vymizí.