zatím snad tráva
Simona
dobrý den,dcera kouří trávu, přiznala se k tomu, začala chodit za školu, co mám dělat aby nepřešla na něco jiného? Jak zjistit jestli už něco jiného nebere? Kde seženu nějaké testy?děkuji za odpověd Simona

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
důležité je, že se Vám dcera přiznala. Prozatím je dobré vycházet z toho, co Vám sama říká, a o tom s ní otevřeně mluvit. Není vůbec pravidlem, i když se tím často straší, že by dítě, které užívá marihuanu, přešlo na jiné drogy. Pokud tedy nic nenasvědčuje, že by to tak ělo být, nechala bych zatím stranou testy (které mají mnho nevýhod) i další ověřování.
Zkuste s dcerou mluvit především o současné situaci, kterou vidíte - tedy že nechodí do školy, kouří marihuanu a možná i jinak "zlobí". Každý případ je hodně individuální. Nenapsala jste mnoho detailů. Proto bych nerada psala nějaké obecné rady, co dítěti říct a neříct. Zkuste si pročíst následující stránky http://www.odrogach.cz/rodice/, kde najdete mnoho užitečných informací. Na co nenajdete odpověď, rádi se pokusíme zodpovědět my. Případně můžete navštívit odbornou pomoc osobně.