Pervitin
Jarka
Dobry den,chtela bych se zeptat za jak dlouho vznikne zavislost na pervitinu,vim ze syn 23 let,s tim ma problem uz delsi dobu asi dva roky,ale v posledni dobe se hodne zmenil neji,nespi,nema o nic zajem mluvit se s nim neda jen lze o penezich nemluve,v pondeli jsem udelala test/zapomel splachnout zachod/a i presto byl pozitivni,panenky ma jak kolace,chtela jsem aby mi k tomu neco rekl a navrhla mu ze pokud ma problem rada s mu pomuzu a zajdeme k nejakemu odbornikovi ale tvrdi ze zavislak neni ze to zvlada,po tom co jsem si tady precetla si myslim ze nezvlada.dekuji za odpoved XXX

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
říct o někom, zda je či není závislí, na základě těch pár informací, které o Vašem synovi vím, by bylo neprofesionální. Nicméně podle toho, co píšete, je zřejmé, že máte o syna obavy a to nejspíš oprávněně. Zdá se, že je situace vážná. A proto by bylo dobré obrátit se na odbornou pomoc. Synovi je 23 let a tak ho nejspíš nikam nedostanete, ale mohla byste se na odborníky obrátit Vy sama. Byla už jste někde?
Věřím, že rodina je systém, kde se všechny její složky navzájem ovlivňují. A tak by mohlo pomoci i to, že o synovi začnete jinak přemýšlet, a budete s ním jinak komunikovat. Jak na to, byste se mohla dovědět během návštěvy v poradně pro rodiče a blízké uživatelů drog.
V Praze bych Vás poslala do naší Poradny pro rodiče, kterou najdete na adrese:
Café Therapy
Školská 30
110 00 Praha 1
Všechny její služby jsou zdarma, jenom na první schůzku je potřeba se objednat na tel.+420 284 824 234 nebo mobil: +420 739 268 527. Během schůzek telefon nezvedají, tak můžete nechat vzkaz a ozvou se Vám zpět.
Jste-li odjinud, napište, která města jsou Vám dobře dostupná, a já Vám pošlu kontakty. Můžete k tomu využít i skrytou poznámku, díky které bude otázka i odpověď přístupná pouze Vám.
Rozhodně budu ráda, kdyžse ozvete, jak se situace vyvíjí.
Držím Vám palce. Zdraví,
Gabriela Minařík.
Vaše jméno jsem z dotazu smazala z důvodu zachování anonymity.