herba
hamerstar
Dobrý deň. Potrebujem poradiť a zistiť niečo viac. Stručne. Včera mi bol ponuknuty joint. Myslel som, že ide o marihuanu.No po sfajčení to začalo strašne rýchlo a silno účinkovať. A teraz k jadru veci. Od toho neznámeho som zistil, že je to herba. Učinkuje skoro ako marihuana, no na rozdiel od nej asi tak 25 az 40 minut. Zistil som, že je to z Maďarska a že je tom asi bežne rozšírené. Na internete to presne neviem nájsť. Bojím sa, že ide o niečo návykové s nežiadúcimi vedľajšími účinkami. Preto mám po tejto skúsenosti strach. Mohli by ste mi prosím napísať, o čo vlastne ide?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
bohužel se mi o ničem takovém nepodařilo dohledat informace. Označení může pocházet se slova herb (v angličtině bylina), což je v anglickém jazyce označení pro marihuanu. Může však jít o obecnější název pro drogu rostlinného původu nebo třeba syntetický kanabinoid. Jde však pouze o odhady. Bylo by dobré se "neznámého" na drogu podrobněji vyptat. A budu ráda, když dáte vědět, co jste se dověděl.
Jinak je velmi pravděpodobné, že jde o návykovou látku a tím pádem i o látku, která má svá rizika a tedy i "nežádoucí účinky". Minimálně mě napadá riziko bad tripu při užítí a samozřejmě možné riziko následných flashbacků. Pokud však nebudete vědět, o jakou drogu se přesně jedná, pak jde pouze o dohady a není možné říct nic konkrétnějšího.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.