Apo-quetiapin
lina
Dobrý den, několik měsíců užívám lék Apo-quetiapin 25mg 1-0-1 tbl. Chci se zeptat, jestli je tento lék návykový? Jestli se může užívat dlouhodobě? A jaký na něj máte celkově nazor? Jestli to není nějaký driák apod? Předepisuje mi ho psychiatrička a k té jsem šla kvůli dlouhodobým zdr. problémům (syndom dráždivého tračníku). Co tento lék užívám, je mi lépe a za to jsem šťastná, protože moje problémy trvají už několik let a nic mi nedokázalo pomoci a to mám za sebou snad všechna možná vyšetření a zkoušela jsem nejrůznější léky - bez efektu. Vždy jsem se ale bránila užívání takovýchto léků a proto se bojím, abych nebrala nějaké svinstvo a nestala se na tomto přípravku zavislá. Možná do této poradny můj dotaz nepatří, ale uvidíme. Moc děkuji za odpověď. Lina

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
Apo-quetiapin není návykový, a navíc ho užíváte ve velmi nízké dávce. Nejde o žádný driák.
Když byste si prostudovala příbalový leták téměř jakéhokoli léku, najdete tam i řadu nežádoucích účinků. To však neznamená, že jde obecně o nějaký extra nebezpečný lék. Na Vás je pouze to, abyste svoje pocity, obavy a případné reakce na lék, konzultovala se svou lékařkou. A v případě, že byste měla v plánu otěhotnět, nebo byste měla užívat nějaké další léky, třeba i od jiného lékaře, zmiňte se o užívání apo-quetiapinu.
Podle všeho to vypadá, že se Vám ulevilo a konečně jste našla lék na své obtíže. Zkuste si to užít. :)
S pozdravem,
Gabriela Minařík.