Jaká je možnost léčby závislosti u vážně nemocných lidí
Renča
Chtěla bych se zeptat,jestli je nějaká možnost,jak dceři pomoct,když bude pomoc nedále odmítat.Je mi jasné,že si není schopná plně uvědomit,jaké riziko pro ní je užívání jakýchkoli drog.Je v péči psychiatra,kterému před třemi měsící řekla o své recidivě,probrali jsme to,slíbila,že se to opakovat nebude.Nějakou dobu byl klid,ale teď jsem poznala,že se k drogám zase vrací,ale mluvit o tom už nechce.Bojíme se,že když to lékařům oznámíme my,vezmou jí léčbu na RS a třeba příjde i o invalidní důchod.Tolik let se jí snažíme pomoct,ale už nevíme jak dál....Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
situace, kterou popisujete, je opravdu velmi složitá. Obvkle říkáme, že dokud se dotyčný nesnaží a abstinovat nechce, nemá smysl ho nutit a dělat někjaké kroky za něj. V momentě, kdy jde ale o psychicky nemocného člověka, je celá věc trochu složitější. Nepíšete, zda dcera užívá léky, které má, a jaký je její současný psychický stav. Máte ale asi pravdu, že svoji situaci tak úplně nedohlédne.
Pokud máte v jejího psychiatra důvěru, zkonzultujte s ním celou záležitost. Závislost je také nemocí a nikdo nemá právo odpírat dceři léčbu jedné nemoci kvůli nemoci druhé. Psychiatr by to ale měl vědět, aby mohl případně upravit dosavadní léčbu nebo se jí snažit také nějak pomoci.