dcera vs pervitin
MB
Dobrý den,
moje šestnáctiletá dcera je nejméně dva roky uživatelka pervitinu. Snažíme se aby přestala, ale vždy se k k droze vrátí. Psycholog navrhl ústavní léčbu u Vás, ale doposud se nám do toho příliš nechtělo z důvodu odloučení od rodiny. (Na druhou stranu by se odloučila od komunity jejích přátel - konzumentů) Dcera momentálně začala navštěvovat psychiatra - odborníka na drogově závislé, ale obáváme se, že nemá důvod proč opravdu přestat - nespadla na pomyslné dno, a i když jednou říká, že je odhodlána nebrat, její názor se po čase změní. Sama s ústavní léčbou příliš nesouhlasí.
Snad poradíte
Děkuji MB Vsetín

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
samozřejmě je potřeba, aby celou situaci posoudil odborník. Takhle přes internet vám nemohu poradit příliš konkrétně. Pokud je tedy dcera v péči psychiatra, poproste ho o jeho názor, případně o kontakt na někoho, s kým byste mohli svou situaci konzultovat vy. Ve Vsetíně funguje Kontakntí centrum Klíč, jehož provozovatelem je občanské sdružení Agarta. Podívejte se na jejich stránky.
Kontaktní centrum Klíč
Ohrada 1879, 755 01 Vsetín
+420 571 436 900
+420 737 451 757
Zdarma byste tam mohli probrat celou situaci podrobněji, a možná byste společně přišli na způsob, jakým s dcerou komunikovat, jaká si domluvit pravidla a jaké kroky podniknout dál.
Dcera začala s drogami velmi brzy. Opakovaně se k nim vrací a tak už asi víte, že Vám nikdo žádné jednoduché a rychlé řešení nedá. Bez její chuti věci změnit, se neobejdete. Přesto věřím, že pokud budete jako rodina držet pohromadě, můžete dceři v boji se závislostí pomoci. Nejspíš to od vás bude chtít hodně sil, trpělivosti, důslednosti a pevné vůle - podobně jako od dcery.
Pokud jde o ústavní péči, můžete do ní dceru umístit i proti její vůli. Nicméně často tím člověk nedosáhne kýženého výsledku. Pokud dítě chce, najde si cestu, jak z léčby utéct. Pro dceru by přicházela v úvahu léčba v Terapeutické komunitě Karlov, ale také třeba Cesta v Řevnici (osobní zkušenost jejich klienta). Mladší klienti mohou nastupovat i do Terapeutické komunity White Light. Většinou léčbě předchází dětský detox. Podle vašeho dotazu předpokládám, že máte potřebné informace, kdybyste se však chtěli na cokoli zeptat, ozvěte se.
Držím Vám palce.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.