Co dělat
Pepa
Dobrý den. Syn nám na učilišti začal kouřit trávu. Trvá to dodnes( bude mu 21 let) lže nám a ze všech zaměstnání ho vyhodili.Začal nám i doma krást děci. Před mesícem se odstěhoval. Na moji manželku to umí zahrát tak, že mu skoro vždy dá nějaké peníze. Moje žema se tím moc trápí, syn nechce ani slyšet o léčení. Poraďte co dělat.
Mockrát děkuji Černý

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
píšete, že máte syna, který nepracuje, užívá drogy a z rodičů "tahá peníze", dokonce doma krade. Potřebovali byste poradit, co dělat, jak se chovat,... Nejvíc to trápí Vaši ženu.
Nejste zdaleka jediní, kdo se na nás s podobným dotazem obrací. Pro rodiče to bývá velmi těžké - stydí se, hledají, kde udělali chybu, obviňují se. Mají na sebe, ale i své dítě vztek atd. Na druhou stranu mají svoje dítě rádi a chtěli by mu pomoci.
Najít řešení není nemožné, často to však nebývá jednoduché a nějakou dobu to trvá. Proto v podobných případech doporučujeme obrátit se osobně na odborníky, kteří mají s podobnými situacemi zkušenosti. Mohli byste tam vše podrobněji probrat a pokusit se vymyslet, co dál.
V Mladé Boleslavi byste se mohli obrátit na občanské sdružení Semiramis, doporučila bych Vám přímo jejich Kontaktní centrum Mladá Boleslav, které najdete zde, kontakt:
Kontaktní centrum Mladá Boleslav
Ptácká 162,
Mladá Boleslav 293 01
Telefon/fax: +420 326 303 467
Mobil: +420 724 290 697
Poradenská linka: +420 326 303 468
Jejich služby jsou zdarma, a zachovávají anonymitu podobně jako zdravotnická zařízení. Nemusíte se tedy ničeho obávat. Pro začátek byste tam mohli zajít společně se ženou, a pak uvidíte.
Přeji hodně sil, trpělivosti a držím palce.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.