Problémy se spánkem
KTM
Dobry den, bral sem pervitin asi 3-4 roky vetsinou vikendy (pátel,sobota).Teď sem se rozhodl ze už ho brát nebudu ale mam problémy se spánkem.Je to asi 10 dní od poslední čary.Jinak mi celkem nedělá problém nebrat akorat ten spánek.Vždycky usnu třeba až nad ránem a připadám si celkově takový podrážděný.Přitom kouřím každý den marihuanau ale i tak neusnu.Je to normalni?Přejde to za nějaký čas?Díky K.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás,
problémy se spaním po vysazení jakýchkoli drog, ale zejména pervitinu, bývají velmi časté. Podobné problémy popisují klienti, kteří nastoupili dlouhodobou léčbu. Není výjimkou, že trvá třeba i půl roku, než si tělo navykne na běžný režim. Někdo by to mohl vnímat jako velmi dlouhé a ubíjející období. Na začátek byste mohl vyzkoušet čaj z meduňky lékařské (k dostání běžně v lékárně). A kdybyste měl pocit, že by tyto problémy mohly ohrozit Vaši abstinenci, nestyďte se vyhledat odbornou pomoc. Mohlo by jít o psychiatra z oboru adiktologie, případně psychologa nebo poradenské pracoviště.
Rozhodnout se abstinovat po 4 letech pravidelného užívání nebývá snadné. K tomu nezbývá než gratulovat. Vydržet abstinovat bývá také náročné.
A nejspíš Vás nemusím ani upozorňovat, abyste byl opatrný i s tou marihuanou. Je pravda, že by Vám mohla se spaním pomoci, ale mohlo by se stát, že přesedláte z jedné drogy na druhou.
Držím palce, ať to vydrží. A kdyby cokoli, klidně se znovu ozvěte.
Zdraví,
Gabriela Minařík.