Drogy na diskotékách?
Luleni
Dobrý den. Mám takový dotaz,bavila jsem se se známou a stzala se jí taková věc. Přišli k nim na pokoj (holky jsou mladé) určití 2 pánové a nabídli jim víno z plastové lahve. Holky jsou mladé a samozřejmě se napily. jenže 2 pánové ve věku kolem 35ti let na nš začali sahat a holky se jaksi nebránily a vyxpověděly mi, že jim pak všem bylo nevolno a bolelo je břicho. Naštěstí všechny šly na záchod a řekly si,že je vykopou z pokoje. Pánové s nimi trávili veškerý čas na školním výletě a holky je braly jako \"strejdy\",ale pánové poi příchodu ze záchodu na ně začli čím dál více šahat a zholky se začaly opravdu bát a vyhodily je(naštěstí byloi pánové dost ožralí) z pokoje. Hned,jak jsem to slyšela mne napadlo, že jim do pití mohli nasypat drogy. Alkoholu vypily každá uplně minimum,pamatují si vše,ale nechápou,proč nic nedělaly,proč měli ti chlapi takové kecy a proč k nim vlastně vlezli na pokoj. Myslíte,že by mohlo jít o nějaké drogy,které jim ti pánové sypli do pití?Zajímalo by ěm spíše,o jaké druhy drog může jít-které se sypou konkrétně na diksotékách mladým holkám na diskotéce,aby byly \"povolnější\"? Samozřejmě už jsem ji mvysvětlila,že pít od lidí,kteří jsou sice instruktoři na výletě,ale kamarádi to nejsou se nesmí,ale pro jistotu bych ráda věděla,co se dá dělat,jestli se to dá nějak poznat,jak se dá bránit a další informace. Děkuji moc za pomoc!ráda bych aspon věděla,jaké drogy jsou normální,slyšela jsem o tzv. rohypnolu,ale na internetu jsem něco vyčetla a moc mic to nedávalo smysl..jsem zmatená!díky!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
podobné události se bohužel občas stávají. Opravdu je možné setkat se na diskotékách s pitím (většinou alkoholickým), ve kterém je něco přidáno. Většinou se spíš než o drogy jedná o hypnotika, tedy prášky na spaní. To je i zmiňovaný Rohypnol. Jde tedy o legální lék, ale zneužitý, spíše než použitý, proti něčí vůli.
Tyto léky snižují pozornost, způsobují ospalost, zhoršují úsudek a vyhodnocení dané situace. Těžko se v pití poznají. Opravdu jediná obrana je nepít nic, co jsem si sama nekoupila a nenalila, navíc si ještě pití hlídat, nenechat ho někde stát bez dozoru. A pak také samozřejmě nechodit s cizími pány o samotě někam, kde mě případně nemůže nikdo slyšet.