Silné účinky marihuany
Lock&load
Dobrý den, je mi 18 a marihuanu jsem poprvé skusil cca v 15 letech, nejsem častým uživatelem - cca 1x za 1 měsíc, dřív jsem měl po požití normální stavy, jaké popisují všichni a vydržel jsem velké množství např. scunku, ale posledního cca půl roku, prožívám po kouření hrozně silné stavy, chaotické, jako bych byl úplně někde jinde, nesrovnatelné s těmi z minulosti a s každým dalším užitím se to stupňuje a stačí mi k tomu jen pár šluků z nekvalitního venku - chtěl bych se zeptat jak je možná taková změna ? A co ji mohlo způsobit ? Proč jsem na THC teď tak citlivý ? Posledně mě velice vyděsilo jak dlouho mi ten stav vydržel, rozhodl jsem se na chvíli přestat, protože už jsem dostal strach co by se mi mohlo stát příště... Dlouho jsem hledal odpovědi na internetu, ale nic jsem nenašel, proto jsem se rozhodl napsat vám, ve víře že mi zodpovíte otázky, děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
nadepsal jste svůj dotaz "silné účinky marihuany". O silné účinky ale v podstatě nejde. Marihuana je stále stejná, nebo spíš slabší, jak píšete, ale Vaše tělo, tedy mozek, na ni reaguje jinak, citlivěji. U marihuany se to někdy stává, dochází k silnější reakci organismu, který má navíc většinou tendenci produkovat více halucinací a nepříjemných stavů.
Udělal jste dobře, že jste se rozhodl na čas přestat. Je možné, že bude třeba marihuanu opustit úplně, protože se dost často stává, že i po pauze se takové stavy velmi brzy vrátí. V krajním případě, pokud byste v kouření pokračoval a ignoroval varovné signály, mohla by se za čas objevit toxická psychóza (možá už tot byly první signály). Váš mozek si teď potřebuje rozhodně odpočinout, a to nejen od marihuany, ale od všech halucinogenů a ideálně všech drog, tedy látek, které nějak mění vědomí.