Bratr nechodí do školy a ani domů
Lala
Bratr nechodí do školy a domů chodí ve 2 hodiny ráno. Nedojde ani do svého pokoje a zůstává ležet na koberci na chodbě,někdy sedí před domem a spí tam. Když ho mamka probudí on je chvíli dezorientovaný, ale po chvíli komunikuje normálně a odejde do svého pokoje spát.
Když mamka chce aby něco uděl on to slíbí, že ano samozřejmě, ale nic nesplní. Takto je to již 2 měsíce.Mám o bratra strach, stýká se se staršími velmi problémovými lidmi. Nechce se jich vzdát. Co máme dělat???
Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
s bratrem se asi opravdu děje něco divného, těžko ale říct z tak mála informací, jestli jde o drogy, nebo o jiný problém. V současné chvíli je hlavně na Vašich rodičích, aby situaci řešili. V první řadě by se měli s bratrem zksit co nejvíce domluvit, co se to děje, vyptat se ho, zjišťovat. Zkusit dát nějaká pravidla, co je pro ně přijatelné a co ne (např. dobu, do kdy má být doma apod.) a přiměřeně k tomu také sankce, tedy co se bude dít, když to nesplní (např. že mu nebudou dávat žádné kapesné). Dost často původní domluvy nefungují, ale je to začátek, bratr musí zjistit, že nikomu doma jeho chování nevyhovuje, a že to takhle nepůjde. Podle toho, c zjistíte za příčinu problémů, je pak možné jednat dál.
Jsou to spíše obecné rady, protože jste nenapsala (a možná ani nevíte) moc detailů. Proto je někdy lepší dojít se poradit (tedy rodiče) osobně, vyhledat odbornou pomoc, poradnu pro rodiny, a tam podrobně situaci probrat a udělat plán, co dál.