THC při nefrologickém vyšetření?
Anonymka
Dobrý den. Poslední dobou mě trápí jedna věc, už kvůli tomu nemůžu ani vklidu spát... Minulý týden v pátek jsem byla s kamarádama venku a oni hulili (marihuanu). Poprvé v životě jsem to taky zkusila (vůbec nevím proč-vyčítám si to) a dala jsem si jen 1 \"prda\" (bylo to hnusný,-a už nikdy to nemám vplánu někdy opakovat). Problémem je, že tenhle týden ve čtvrtek jsem musela odevzdat docela dost moči kvůli Nefrologickému vyšetření a nevím, jak moc detailně moč rezebírají a mám velký strach, že to tam najdou......Co si o tom myslíte?Najdou to tam?..děkuju za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Při běžných zdravotních kontrolách a testech se přítomnost drog nezjišťuje, pokud k tomu není nějaký jasný a závažný důvod. Tudíž předpokládám, že toto zjišťovat lékař nebude.
Pro Vaši představu, zde orientační doba prokazatelnosti THC, účinné látky marihuany:
detekce moč = 1 až 30 dní (při občasném užití do 14 dní)
detekce krev = do 14 dní (při užití občas cca týden)
detekce sliny = jako krev
Pokud opravdu šlo o jednorázový experiment v podobě jednoho vdechnutí, dalo by se předpokládat, že by cca po necelém týdnu měl být organismus beze stop.
Přeji, ať to dobře dopadne a doufám, že jste se z této situace poučila. Konzumace THC sebou přináší plno dalších rizik a to nejen pozitivitu případného testu...stejně jako jiné další nelegální drogy.
Mějte se hezky a dejte vědět, jak to dopadlo.
S pozdravem MK