THC a dárcovství
Pavel
Dobrý den,
jsem občasný uživatel marihuany (1x max. 2x za 3 měsíce) a chtěl jsem se zeptat, kdy mohu darovat krev, či plasmu. Resp. za jak dlouho bude má krev \"neškodná\".
Děkuji předem za odpověď
Pavel

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Pavle.
Je rozhodně chvályhodné, že se na toto předem ptáte. THC, účinná látka marihuany se dá dle orientačních údajů, které máme poskytnuté ústřední toxikologickou laboratoří detekovat přibližně takto:
detekce moč = 1 až 30 dní (při občasné konzumaci do 14dní)
detekce krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
detekce sliny = jako u krve
Takže by bylo dobré, abyste se dárcovství vyhnul po užití, v době kdy bude organismus beze stop. To můžete zjistit i sám pomocí volně prodejného testu, který lze zakoupit v lékárně /test na THC cca 80,-/. Test se dá poměrně snadno provést v domácích podmínkách a sám můžete vidět, že nejdéle se drží v moči. Pokud bude tedy v pořádku moč, bude v pořádku i krev...
Já bych doporučovala, abyste před případným darováním krve min 1 měsíc, lépe 2 měsíce, od marihuany abstinoval.
Více naleznete zde: http://www.darujkrev.cz/informace.shtml Otevřít odkaz v novém okně.
Mějte se hezky, s pozdravem MK