Doba odbourání drog z organismu
Míša
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, jak dlouho trvá, než se z těla odbourá množství amfetaminů ve výši 3 ng/ml. Také mě zajímá, na čem je tato doba závislá. Zda na ni má vliv zdravotní stav a jakým způsobem, tedy zda by u zdravého člověka byla tato doba delší nebo kratší než u člověka, který má např. problémy se žaludkem - konkrétně vřed.
Děkuji za odpověď, Míša

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Míšo.
Doba odbourávání toxických látek z těla je v závislosti na intenzitě předešlé konzumace, na kvalitě konkrétní drogy na a organismu jak dalece je schopen se s procesem odbourávání rychle vypořádat. Je to vždy velmi individuální záležitost a nelze nikdy teoreticky předem určit, kdo kdy bude již zcela beze stop či nikoliv. K dispozici máme orientační údaje poskytnuté ústřední toxikologickou laboratoří, u amfetaminových látek, je to přibližně takto:
detekce moč = 3 až 21 dní (při užití občas cca do týdne)
detekce krev = 1 až 3 dny
detekce sliny = jako u krve
U zdravého člověka by se dalo předpokládat, že tímto procesem odbourávání projde rychleji, ale není to vždy pravidlem. Mohu se zeptat, koho se problém týká? Zdali má konzumující osoba zdravotní potíže, konzumace jakékoliv drogy není úplně dobrý nápad a samozřejmě zde hrozí mnohem více zdravotních rizik a zhoršení dosavadního stavu.
Pokud byste chtěla, můžete napsat více. Lze využít i ,,skryté poznámky", která není součástí veřejného webu, nikdo ji tedy neuvidí. Tak to zvažte...
Zatím se mějte hezky.
S pozdravem MK