AD
Monika
Dobrý den, beru AD Valdoxan 25mg 1x denně a zajímalo by mě ze zvědavosti, jaké účinky by mělo užití většího množství léku (nálada, únava apod.) a kdy by už došlo k předávkování, příp. smrti? Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás,
omlouvám se za velmi pozdní odpověď. Bohužel nestíháme odpovídat ve lhůtách, v jakých bychom si přáli, Váš dotaz byl navíc poměrně specifický a zůstal nám tu nedopatřením "viset".
Co se týče Valdoxanu, je to antidepresivum s účinnou látkou agomelatin. Pokud byste užila větší dávku, tak se patrně nezvýší příliš pozitivní účinky, ale spíš dojde k posílení těch negativních, vedlejších účinků. Ohledně smrtelného předávkování jsem nenalezla konkrétní informaci. Kopíruji Vám informace z dokumentu o přípravku, který je k dispozici na webu Státního ústavu pro kontrolu léčiv.
"Existují pouze omezené zkušenosti s předávkováním agomelatinem. Zkušenosti ukázaly, že při
předávkování agomelatinem byly hlášeny bolesti epigastria, somnolence, únava, agitovanost, úzkost,
napětí, závrať, cyanóza nebo malátnost.
Jedna osoba, která užila 2450 mg agomelatinu, se spontánně uzdravila bez kardiovaskulárních a
biologických abnormalit. Specifické antidotum agomelatinu není známo. Léčba předávkování by měla
spočívat v léčbě klinických symptomů a v běžném monitorování. Doporučuje se lékařský dohled na
specializovaném pracovišti."
(převzato ze Souhrnné informace o přípravku, na http://www.emea.europa.eu/docs/cs_CZ/document_library/EPAR_-_Product_Information/human/000915/WC500046227.pdf)