následky dlouhodobého užívání
gorgo
Dobrý den, chtěla bych se něco zeptat. Skoro 8 let, jsem brala pernik nebylo to uplně každej den chodila jsem při tom do práce ale byly i obdob kdy to bylo horší. Ted jsem 5 let čistá, mám 2leté dítě a muj problém je že jsem strašně vynernovaná vůbec nedokážu zustat v klidu, skoro každa blbost mě rozčílí a pak ječim i na prcka a to mě pak hrozně štve mam vyčitky ale na druhou stranu s tim nedokážu nic udělat jak mě chytne vztek nedokážu to zastavit. tak jsem se chtela zeptat jestli to je následek užívání drog a jestli se s tím dá něco dělat. řekla bych že to je pořád horší a horší. někdy mám pocit že se zblázním, z toho jak mi všechno vadí leze na nervy atd... prosím poradte.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Osm let na drogách je poměrně dlouhá doba. Pokud se Vám podařilo pět let se jim vyhýbat, je to skvělé. Jistě máte za sebou náročné období a mnohokrát jste musela překonat sama sebe. Gratuluji, jak k abstinenci, tak k narození dítěte.
Uvádíte, že máte stavy, se kterými si nevíte moc rady. Netuším, zda jste se z drog dostala sama nebo zda jste využila odborné pomoci a někam docházela. Pokud ano, doporučuji se spojit s terapeutem, se kterým jste spolupracovala a o všem co se s Váni teď děje pohovořit více a podrobněji v osobním kontaktu. Pokud ne a vyabstinovala jste se sama, rozhodně někoho /psycholog, psychoterapeut/ vyhledejte. V tomto případě se bohužel nedá nic moc jiného dělat, nežli to, že o tom budete hovořit. Pevně věřím, že s terapeutickou podporou budete mít větší šanci pochopit co se s Vámi děje, naučit se své chování dostat pod kontrolu, naučit se je zvládat, minimalizovat je, předcházet jim...
Rozhodně je dobře, že jste napsala. Zdali nevíte, kam byste si mohla zajít, napište znova a uveďte, jaká města máte v dobré dopravní dostupnosti. Pokusíme se Vám vyhledat a doporučit někoho z kolegů.
Zdali jste z Prahy, můžete se obrátit přímo na některé z našich zařízení, kontakty v přiložených odkazech.
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
http://www.sananim.cz/dolecovaci-centrum-s-chranenymi-byty-(dc).html
http://www.sananim.cz/dolecovaci-centrum-pro-matky-s-detmi-(dc-mat).html
Zatím se mějte hezky. Pokud byste po prostudování informací /viz odkazy/ měla nějaké doplňující dotazy nebo žila někde jinde, klidně pište...
P.S. zdali jsou Vaše nepříjemné stavy následkem užívání drog v minulosti či je to například reakce na současnou situaci, bohužel takto na dálku a s minimálním množstvím informací nelze objektivně zhodnotit. K posouzení je nezbytný osobní kontakt a pohovor...
Přeji dostatek sil, držte se!
S pozdravem MK