opiaty
boni
chci se zeptat, kdyz byl pozitivní močový test na opiaty a nejsem si vedoma ze bych pozila drogu jakoukoli.je mozna chyba v testu, nebo ze by mohl byt test pozitivni z jineho duvodu? take se chci zeptat, jestli by se test mel po nejake dobe opakovat, stejne jako treba dechova zkouska? dá se to po takrka mesíci dokazat, ze jsem nic takoveho nepouzila?

Odpověděl: Jakub Minařík
No, není jasné o jaký test se jednalo. Důkaz při testování poskytně jen toxikologická analýza, ketrá krom sreeningové metody poskytne i konfirmaci další metodou s vysokou specifitou. Možná to není úplně jasté co jsem napsal, Ale v zásadě je výsledek vždy třeba potvrdit, pokud není v souladu se stavem či tvrzením testovaného. Test na opiáty může být poziticní po například po makových buchtách, lécích s kodeinem, ... Toxikologivé umělí obvykle na základě nálezu dalších látek odpovědět, zda se jednalo o opium, mák, léky, ...
Jinak k negativizaci by mělo dojít nejdéle do týdne.