zadam o informaci e pomoc
nastvana
dobry den, prosim, zadam o informace jak prestat se subutoxem, pripada mi, ze cas utika a tim i roky a nevidim zadne zlepseni u partnera, jiz 6 let slysim jak je v pohode, ze pujde dolu s mg a pak opet sklamani. opet najdu co nemam a ja opravdu uz nemam silu toto snaset. je otcem maleho ditete e mam pocit ze ani to mu dalo dostatecnou silu a impuls aby prestal.tim padem jsem se rozhodla bud my a nebo subutex.hlavni problem mne pripada, ze nechce priznat problem az kdyz mu tece dobot tak se snazi neco delat ale vysledek je stale stejny.je to ubijejici, slyset \"fnukani\" o abstinenci jak je to tezke a ze nemysli jak je tezke mit takoveho cloveka vedle sebe.same sliby chyby.je to dalsi \"dite\"o ktereho se starat.ptam se tedy prosim vas,jak postupovat a nebo jestli je lepsi klinika, nejake centrum a nebo poradte neco jineho.dekuji a nashledanou

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Chápu a umím si představit, jak je to pro Vás náročné a těžké. Starat se o malé dítě a mít po boku závislého partnera rozhodně není snadné, Vaše pocity jsou zcela legitimní...
Na Váš dotaz, zda by byla lepší klinika, centrum či něco jiného, bohužel neumím odpovědět. Nelze takto na dálku, bez osobního kontaktu s dotyčnou užívající osobou a bez dalších neméně důležitých informací, objektivně zhodnotit celkovou situaci. Také netuším jakou cestou si partner Subutex obstarává, zda jej užívá pod lékařským dohledem a je mu předepisován legální cestou nebo zda si ho obstarává z jiných zdrojů... Pokud chodí do nějakého zařízení, nejsnadnější cestou je konzultace s jeho lékařem a společná dohoda na postupném vysazování. Pokud si Subutex obstarává sám, doporučuji vyhledat lékaře, který se substitucí zabývá a s ním celou situaci probrat a o vysazení se poradit. Další a to velmi podstatnou záležitostí je také partnerův přístup, on také chce Subutex vysadit? Nebo je to pouze Vaše přání? Pokud by přítel měl Subutex vysadit, je nezbytně nutná jeho motivace a především spolupráce. Bez toho to bohužel nejde...
Zde na tomto odkaze, můžete nalézt veškerá zařízení pracující se závislostí v Pardubicích:
http://www.drogy-info.cz/index.php/map/
V Kontaktním centru, můžete Vy (jakožto blízká osoba závislé osoby) využít bezplatných, nezávazných a možno i anonymních poradenských služeb, které také K-centra poskytují ve svých službách... Nejenom, že se poradíte jak s partnerem vhodně komunikovat, jak jej třeba i lépe motivovat, doplníte si informace, ale také získáte podporu, což si v takto náročném období jistě zasloužíte. Také se zde můžete informovat, jaké jsou možnosti ve Vašem regionu ohledně lékařů zabývající se substitucí...
Kontaktní centrum, Laxus o. s.
Češkova 2701, Pardubice
Tel: 466265207
Po-Pá 10 - 18 hod
Kontaktní osoba: Lukáš Gilányi, DiS.
Více informací naleznete zdehttp://www.laxus.cz
Zatím se mějte hezky, přeji, ať vše dobře dopadne.
S pozdravem MK