LSD-25
Nemám přezdívku :)
Dobrý den, jmenuji se Ondřej a chtěl bych se vás zeptat na krystalickou formu diethylamidu kyseliny lysergové. Ještě než přistoupím k plnému znění dotazu, rád bych Vás ubezpečil, že můj zájem je čistě vědecký, studuji chemickou školu a v budoucnu bych se chtěl zabývat výzkumem psychoaktivních látek, zejména pak psychedelických drog jako je již zmiňované LSD-25, MDMA či 2C-B syntetizované Alexanderem Shulginem, předním vědcem této tématiky. Chtěl bych se zabývat účinkem těchto látek na mozek a zkoumat tak funkčnost mozku pod vlivem psychedelik. Zajímalo by mě, zda je dávka srovnatelná se standardní dávkou v papírku (dávka je sice vždy jiná, záleží na mnoha aspektech, nicméně musí obsahovat psychedelickou dávku), či je silnější (LSD bude méně vyprchávat než v případě savého papíru), jaká rizika jsou s pojena s užitím tohoto skupenství, když vyextrahovaná kyselina se objeví jako světélkují kroužek v centrifuze tzn primárně tekutá a v případě krystalu se jedná o pevné skupenství-tedy jaká látka se používá k tuhnutí či kolik látek je zde obsaženo navíc oproti papírku napuštěným tekutou formou? Potlačuje některá z látek účinek mimetické molekuly? Pokud ano jaká látka to je? Je některá z těchto látek toxická pro organismus(nepočítaje samotný derivát kyseliny)? Dále by mě zajímalo - LSD - 25 se nedá vyextrahovat ve 100% čistotě, ovšem laboratoře s licencí umějí skoro 98% čistou, nicméně s takovouto kvalitou se u pouličního tripu nesetkáme, tedy jaké látky obsahuje produkt mimo samotného LSD? Pokud nebude schopni na mé otázky odpovědět, mohl bych Vás poprosit o radu kam mé dotazy směřovat?
Předem Vám děkuji za vaše odpovědi.
S pozdravem
Ondřej

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Kontaktovala jsem kolegu MUDr. Tomáše Páleníčka, který se výzkumy kolem tohoto zabývá, protože Váš dotaz poněkud přesahuje naše kapacity... Přeposílám jeho odpověď (a e-mail na něj: palenicek@pcp.lf3.cuni.cz, protože pokud byste měl další dotazy, bylo by asi lepší se obracet přímo na něj).
"1) psychedelické dávky LSD začínají někde u 40 mikrogramů čisté drogy, obvykle se pohybují v rozmezí 100 až 200 mikrogramů
2) Rozdíl mezi krystalickým LSD (tedy tzv. krystalem na černém trhu) a LSD napuštěném v papírku (tedy tripem) není de facto žádný. LSD jako takové se však může vyskytovat jednak ve formě volné báze nebo soli, nejčastěji jako tartarát nebo malát. Rozdíl je pak v rozpustnosti, zatímco volná báze je za normálních okolností ve vodě nerozpustná, rozpouští se pouze v nepolárních rozpouštědlech, soli jsou rozpustné ve vodě. Klíčová je samozřejmě dávka, která se v absolutním množství trochu liší, neb tartarát má samozřejmě větší molekulovou hmotnost než báze
3) nečistoty a jejich množství v LSD mohou být různé, záleží, jaké jsou použity výchozí suroviny a jak je chemik schopný odstranit vedlejší produkty reakce a použitá rozpouštědla a činidla
4) nečistoty jsou přítomny v LSD v tak malém množství, že z 90% nemohou mít na organismus téměř žádný vliv, musely by být stejně potentní jako LSD což je fakt vzácnost
5) detailnější informace o syntéze LSD a příměsích by určitě spíše sdělili chemici z organické syntézy např. na VŠCHT nebo farmakologové na farmaceutické fakultě apod."