xxx
Dobry den,drive jsem brala cca 7 mesicu pervitin,ale jiz pul roku jsem cista.Mam docela netradicni dotaz,tyka se rozsirenych zornicek.Kdyz jsem brala,mela jsem je velke,ale ted kdyz neberu,tak me doma porad kontroluji podle oci a oproti ostatnim clenum rodiny mam zornicky viditelne vetsi a proto si mysli,ze jsem stale neprestala.Ale ja prestala,ziju zdrave,nemam zadne zdravotni problemy,dokonce ani zadne prasky typu ibalgin a dalsi neuzivam.Proto vas prosim o radu.Co mam delat?Nebavi me doma poslouchat, ze zase beru atd. mrzi me to,ze mi neveri.Vzdy reknu,ze mi nevadi,kdyz mi daji test ze mam svedomi ciste,ale nakonec to stejne neudelaji a jen rikaji,ze si nepreji abych domu chodila s velkyma zornicema...pripada mi to jako neresitelna situace PS:k lekari kvuli tomu jit nechci,stydim se za sebe,nedokazala bych mu tohle rict. Predem dekuji za odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
velikost zorniček není nic, podle čeho by se dalo určit, že někdo užívá drogy. Je to pouze velmi orientační. Pervitin obvykle zorničky rozšiřuje, ale poměrně k tomu, jak jste je měla předtím. Pochybuji, že by si to kdo pamatoval. To, že je máte větší oproti ostatním vůbec nic neznamená. Neuděláte s nimi ale nic, jediná možnost je přesvědčit rodiče, že se tím opravdu nemá smysl řídit. Případně nabídněte společnou návštěvu některého z center pro rodiny závislých, abyste si o tom mohli promluvit za asistence odborníka a dosalo se jim vysvětlení i od něj.