Tox. Psych. dlouho trvajcí
tomáš
Dobrý den, už mam tox psychozu od silvestra po houbičkach 30(kopinatých),marihuantě,alkoholu.. bylo to něco hroznýho..přerušil jsem školu na pul roku.. ted už tam zas chodim.. lečim se ambulantě ale začal jsem se léčit až po měsíci co to nastalo.. bral jsem ruzny neuroleptika, už jsem je na pohovoru s psychiatričkou vysadil protože jsem nemohl vstavat vubec do školy, stejně jsem unavenej i tak.. a beru už jen zoloft.. Ale přijde mi že nejsem ještě v pořádku ale už mužu aspon trochu normalně fungovat.. furt mam nonstop divny myšlení,vidění,že tohle je všechno jen nějaká hra,sen... atd trošku ještě jak na houbičkách.. Dělal jsem testy na schizofrenii ale tu prej nemam..je mi 18.. Doktorka mi řikala že už si myslí že žadnou nemoc nemam a že je otazka jestli mi to zustane na furt nebo někdy odezní.. že tělo se musí vyléčit samo a že neví co bude dál, že všem pacientum to odeznělo co se léčili u ní.. tak se ptám co si myslíte vy.. odezní to?a samo? a za jak dlouho? nebo co mam dělat? čekat? počkat třeba ještě pul roku? a pak to nějak řešit? nebo je možny že jsem se mohl zblaznit a že to bude na furt? máte s tim nějakou zkušenost? Díky moc.. už nevim co s tim.. Od tý doby jsem nic kromě pár piv neměl.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud jste užil drogu naposledy o Silvestru, nejedná se už o toxickou psychózu, u té vymizí příznaky plně do 6 měsíců od užití. Netroufám si takhle na dálku odhadovat, co se s Vámi děje. V každém případě už bych ale moc nečekala a situaci nějak řešila. Bylo by dobré udělat podrobné testy na vyloučení různých potíží, zkonzultovat případně stav s dalším psychiatrem, který se specializuje na závislosti (např. MUDr. Dvořáková, nemocnice, telefon: 387878732; MUDr. Norek, Senovážné nám. 2, telefon: 380123067). Také bych doporučovala zkusit to nakombinovat s terapií. Je možné, že Vám se opravdu už o onemocnění jako takové, vyžadující medikaci, nejedná a je třeba teď podpořit návrat do normálu, abyste se zbavil "divných" myšlenek a úzkostí.
Poraďte se znovu s lékařkou, jak postupovat, ale nečekala bych jen tak, pokud se stav výrazně nelepší.