ako vyhrať nad pervitinom
thalia
dobrý deň,
viete mi poradiť, ako sa zbavím chuti na piko? na liečenie by som šla, ak by som nemala prácu, ktorá ma baví a ktorú som si ťažko vydobila vo firme, lieky na ukludnenie určite nechcem, pretože tým len vystriedam závislosť z jednej látky na inú, no a ambulantne respektíve chodiť do skupín u nás v meste mi časovo opať kvoli práci nevyhovuje... dá sa vobec vyliečiť z pervitinu? tej chuti a niakej potreby dať si sa asi celý život nezbavím, že?kvoli čomu vznika na piko tak silná psychcká závislosť?prečo niektorý nemajú problem neriesiť to aj mesiace, a ak pride priležitosť, daju si, ale opaťto nevyhladávajú. a prezmenu iní sa s toho pár rokov snažia dostať, no stále ako v bludnom kruhu prestanu, opať začnu...všetko je to vec psychická, o to je to zároveň jednoduchšie no zároveň ovela ťažšie...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
předně se jménem poradny omlouvám, že jste musela na svoji odpověď tak dlouho čekat. Váš dotaz je ale velmi dlouhý (skrytá část), není v našich silách při počtu dotazů, které přichází, včas takové dotazy vyřizovat. Prosím příště o větší stručnost.
Stejně Vás asi nepotěším, žádný zázračný recept nemáme. Sama popisujete, jak psycholog udělal během půl hodiny osobního kontaktu jasnou diagnózu a závěr toho, co byste potřebovala, a jak se Vám to nelíbilo. A po nás byste chtěla návod po přečtení několikastránkového vyprávění. To by nebylo moc profesionální. Ve Vašem dotazu je mnoho rozporů. Na jednu stranu popisujete, jak dlouho už se potýkáte se závislostí a co všechno Vám vzala. Sama víte, že to sama nejste schopná zvládnout. Na druhou stranu byste chtěla potvrzení, že to "nějak" půjde. To vede k jedinému závěru - za Vašich podmínek (nic neměnit, nikam nedocházet) tp asi nepůjde. Nebo možná jednou ano, ale do té doby už budete z těch věčných pokusů úplně vyčerpaná a ztratíte ještě mnohem víc. Pokud by současná práce byla opravdu tak důležitá, pak by jistě převážila i potřebu drog (jako se to často stává např. když žena otěhotní). To se nestalo, zdá se že drogy pořád vyhrávají.
Netvrdím, že nutně potřebujete zrovna 3 měsíce léčebny (i když je to možné), na to vím opravdu příliš málo. Rozhodně by ale nebylo na škodu zajít do některého z center pro závilosti a probrat tam podrobně (třeba během několika sezení) Vaši aktuální situaci a možnosti, které se nabízí. Při osobním kontaktu budou mnohem lépe schopni zhodnotit, jak na tom jste. Počítejte ale s tím, že pravděpodobně zase uslyšíte něco, co se Vám nebude líbit.