Chtěla bych mít konečně jistotu:(
Paya
Dobrý den,
již jsem tu psala, Prahu mám dost z ruky, jsem z Karviné. Nevím, co mám dělat, podivně rozstříhané sáčky už u přítele nenacházím, ale pořád nevím, co mám dělat, abych se ujistila, že to svinstvo /pervitin/ už opravdu nebere, čekala jsem nějaké drastické absťáky, ale nic..vůbec nic..jen jeden den byl celý rozklepaný ale to asi jen z toho že mi to všechno o své závislosti v ten den přiznal. Argumentuje tím, že prý to nebylo poprvé, co přestal, tak že proto to šlo lépe, že prý už věděl, co má dělat. Ale mě se to prostě pořád nějak nezdá, navíc už několikrát mi lhal o blbostech, zapíral do poslední chvíle,dokud neviděl, že mám přímo důkazy, tak už mu prostě vůbec nevěřím. Myslím, že kdybych přišla s testem, asi by si dal říct, je rozumný, ale kdyby to bylo negativní asi bychom se akorát pohádali a byli od sebe ještě dál..mám ho ráda, ale pořád mám nějak strach že mi zase lže, že zase dokud nemám důkazy tak se mi nepřizná... Jí normálně, spí taky normálně, ale to dělal i předtím, peníze pořád nemá, mobil mu pořád vyzvání neznámými čísly, které nezvedá , když je se mnou, občas je úplně protivný, jak by to byl někdo jiný, a já si stále dělám starosti, co bych měla udělat, v noci se vzbudím a říkám si, \"jo ráno zajdu do lékárny pro test\", ráno se vzbudím a zas se mi to rozleží, že ho nebudu zbytečně stresovat, že kdyby to opravdu už nebral, ať má teď klid a nemá záminku typu \"má láska mi nevěří\" a nejde si nabrat ke kámošům:( prostě chtěla bych se nějak ujistit, že je čistý, ale prostě se bojím, kdyby to bral každý den tak by to bylo jednoduché..ale jestli si dá jen jednou za týden tak mu stejně nic nedokážu:( Vystřídala jsem několik kluků a za celou tu dobu je ON ten nejhodnější, prostě pomohl mi když jsem potřebovala někam svést, jeli jsme k moři na dovolenou, na výlety na kole, zažívala jsem s ním něco co předtím s těma nagelovanýma nafintěnýma namakanýma frajírkama ne...mám ho moc ráda, záleží mi na něm, ale nechci, aby to skončilo tak, že za pár let se k tomu zas vrátí a já budu ta druhá:( teď začal chodit i do školy, dodělává si maturu...
nechci něco zkazit, jen chci vědět, jestli v tom pořád jede, nebo ne...škoda, že to jde nejlíp získat z moči:( není třeba ještě jiná tělní tekutina, z které se to dá poznat? Třeba sperma nebo co já vím? něco co bych mohla vzít bez toho aby poznal proč...-
Díky za každou radu...

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Chápu, že máte přítele ráda a jste ve složité situaci. Také chápu Vaše pochybnosti, potřebu ujištění a také si umím představit, že máte jistě i plno dalších otázek na které hledáte odpovědi. Stejně jako ve své předešlé odpovědi, doporučuji osobní kontakt s odbornou pomocí. Níže uvádím možné kontakty u Vás v Karviné. Nebojte se jich využít, v osobním kontaktu budete mít jistě dost prostoru probrat vše potřebné a také se poradit o případném testování...
Kontaktní centrum, o.s. NET
Družby 1125
Karviná - Nové Město
Tel: 596 316 808
Lenka Táborská, DiS.
http://www.k-centrum.net
Poradna - Ambulantní program (Odborné sociální poradenství blízkým osobám závislých osob)
Pivovarská 15/9
Karviná
Tel: 595 172 346, 731 494 695
Bc. Dorota Sikorová
http://www.modrykriz.org
Doporučuji si na uvedená čísla předem zavolat a objednat se, pokud budou o Vás kolegové předem vědět, budou mít na Vás dostatek času a nebudete čekat. Pokud by i přítel volil v budoucnu využití pomoci či dokonce se rozhodl léčit, tak i zde by Vám pomohli vše zprostředkovat.
Bohužel, k detekcím se nejčastěji používá moč. Lze i krev a sliny. Další možností je testování z vlasů, ale toto je forma nejnákladnějšího testování a provádí se pouze na základě soudního rozhodnutí.
Zatím se mějte hezky a ozvěte se, zda jste se s kolegy spojila. Opravdu se ničeho nebojte, můžete se pouze nezávazně a možno i anonymně poradit, jaké vhodné kroky dále zvolit.
P.S. ke skryté poznámce: slinami amfetamin přenést nelze. Potíže se spaním, trávením, dýcháním mohou být ovlivněny současnou situací a stresem, který kolem všeho jistě prožíváte. Netuším, o jakou formu aplikace drogy u přítele šlo. U intravenózních uživatelů (nitrožilní způsob podání) není neobvyklé, že trpí různými infekčními onemocněními, které mohou mít vliv i na celkový imunní systém organismu.  Ale nechci Vás zbytečně strašit. Nicméně zvažte, zda by nestálo za to, nechat si udělat kontrolní jaterní testy. Toto vše, rozhodně můžete více a konkrétněji probrat s kolegy v osobním kontaktu.
Držím palce!
S pozdravem Markéta K.