vlasový test na pervitin
sušínka
Dobrý den, přítel bral pervitin, slíbil, že přestane. Potřebuji se ujistit, že drogu nebere, ale nemohu neustále každý týden provádět testy z lékárny. Lze, že bychom docházeli každé 3 měsíce na test na vlasy? Slyšela jsem, že jedině u tohoto testu je znatelný pervitin cca 3 měcíce.Ráda bych se dozvěděla kam mohu s ním zajít a kolik to stojí? Děkuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
můžete se obrátit na Toxikologickou laboratoř v Praze 2 (Ke Karlovu 2, tel. 224 967 188), částky za toxikologické testování vlasů se pohybují cca do dvou tisíc korun. Nicméně se domnívám, že to není úplně dobrý nápad. Víte, řekla bych, že takovýto druh permanentní konroly partnera do dospělého vztahu nepatří. (Pokud se tedy vysloveně nejedná o jeho iniciativu a navíc třeba toxikologické výsledky potřebuje i z jiných důvodů - např. pro potřeby soudního řízení). Spíše než na testování bych se zaměřila na to, jak partner funguje ve vztahu, jak je zodpovědný a spolehlivý, jak se chová a zda jsem ve vztahu spokojená. Víte, to, že by se partner rozjel na pervitinu, byste pravděpodobně poznala i bez testů a naopak, i kdyby měl testy na pervitin negativní nezaručuje to, že drogy neužívá (může klidně pervitin nahradit něčím jiným), takže nějaká stoprocentní jistota je v tomto ohledu poměrně iluzorní věc. Vím, že to pro vás není snadné, ale pokuste se vytvořit s partnerem vztah založený na vzájemné důvěře a respektu, což je předpoklad pro to, abyste v něm oba byli v budoucnu spokojení. Možná by vám za stávající situace pomohlo, kdybyste si o těchto věcech zašla popovídat někam osobně. Existují specializované poradny, které poskytují pomoc a poradenství rodinám a partnerům osob, které mají problémy s drogami. Takže pokud byste měla zájem, klidně se znovu ozvěte, (napište region, kde bydlíte), můžeme vám vhodného odborníka doporučit.
Mějte se hezky.
PS: Možná, že by vás zajímaly informace v této rubrice na našich stránkách (závěrečná část je věnována problematice testování)
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/pro-rodice-a-blizke-uvod.html