Konec;
eva
Dobrý den, jsem v koncích, mám toho za sebou strašně moc, 3 roky po psychiatrických sezeních, kvůli depresím, úzkostem, sebepoškozování, výčitků a poruše příjmu potravy.. Mám diagnostikovanou poruchu osobnosti. Absolutně nezvládám školu, zklouzla jsem k užívání pervitinu i přes to, že vím, že je to cesta do pekel, bojím se toho, že se chci zabít, ale nemam na to to udělat. A tak se ničím a doufám. Psychiatrii se vyhýbám, nikdy o tom nedokážu mluvit a tak se ze mě stal naprostý lhář, kterému věta všechno v pořádku zajišťuje nevědomí okolí, alespoň toho vzdáleného. Nevím co mám dělat, na psychiatrii stejně nic neřeknu, to mi nezbývá nic jinýho, než čekat až mě to pomalu zabije ? :(

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
Píšete, že máte spoustu psychiatrických obtíží, ale psychiatrické léčbě se bráníte, nedokážete o svých problémech mluvit pravdu a schováváte se za větou "všechno je v pořádku".
Na druhou stranu jste o tom všem dokázala napsat k nám do poradny a říkáte, že byste potřebovala pomoct. Možná máte někoho, s kým o své situaci mluvit dokážete. Přítele, přítelkyni, někoho z rodiny? Zkoušela jste ho/ji poprosit o pomoc?
Při jakékoli léčbě je potřeba, aby pacient alespoň minimálně spolupracoval. Bez toho, abyste o svých problémech mluvila, se tedy nejspíš neobejdete. A jestli Vám dělá problém mluvení pravdy, zkuste se na začátku zaměřit právě na to. Možná Vám pomůže někdo blízký, můžete zkusit psát,... Zkuste sama vymyslet, co by Vám pomohlo.
Víc takhle přes internet a bez psychiatra nejspíš nejde vyřešit. Držím Vám palce, přeju hodně sil a odvahy situaci řešit dál.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.