Drogy
coramo
Má bývalá žena má dvě děti s prvního manželství,ale moc ji lituji,protože děti /35let/nepracují a jsou už delší dobu na drogách.Žena podniká,ale jsou na ní tak zavíslí,že ji vysávají se vším všudy,občas se tomu pokouším nějak pomoci,ale už jsem rezignoval.
Je vůbec nějaké východisko,hrozně rád bych v tom pomohl.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Je moc hezké, že máte snahu partnerce pomoci. Pokud její již dospělé děti nepocítí důsledky života s drogami a stále se jim bude dostávat podpory a tolerance vhledem k jejich současnému životnímu stylu, s největší pravděpodobností, se svým životem nebudou mít potřebu učinit nějakou změnu k lepšímu.
Bohužel, motivovat nemotivované závislé osoby je nesnadný úkol a dost nelehce se rodičům či partnerům těchto osob vysvětluje, že největší pomocí v těchto případech je právě ,,nepomoci".
Těžko takto na dálku a s minimálním množstvím informací dávat nějaké konkrétní rady a universální recept aplikovatelný pro všechny bohužel nemáme. Nejúčinnější je vždy osobní kontakt. Může být pravidelný, systematický a postupně lze docílit zvědoměním všech potřebných chybějících informací celému tomuto procesu lépe porozumět. Doporučuji se obrátit na nějaké zařízení pracující s uživateli nelegálních drog a tam využít poradenských služeb pro rodinné příslušníky, které tyto centra také poskytují ve svých službách. Myslím, že je to nejrozumnější řešení, které v tuto chvíli můžete udělat. Nejenom, že si doplníte informace, poradíte jak vhodně komunikovat a tím možná lépe motivovat, ale také by partnerka dostala určitý druh podpory, který si v takto nesnadné situaci bezesporu zaslouží.
Neuvedl jste, odkud jste. Nevím tedy kam konkrétně Vás nasměrovat. Můžete buď napsat ještě jednou a uvést dobře dostupná města a my Vám vhodné zařízení ve Vaší lokalitě doporučíme. Nebo se můžete podívat do databáze kontaktů zde www.drogy-info.cz = v rubrice Mapa pomoci zadat kraj, město a Kontaktní centrum. K-centra poskytují bezplatné, nezávazné a lze i anonymní poradenské služby.
Pokud je pro Vás dostupná Praha, můžete se obrátit přímo na naší Poradnu pro rodiče a na kolegyni, která se specializuje na práci s blízkými osobami uživatelů drog. Zde kontakt:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel:  284 824 234
Fax: 284 824 235
GSM: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email: ctrnacta@sananim.cz
Ne první konzultaci je nezbytné se nejdříve telefonicky objednat během provozní doby poradny, což je pondělí až pátek v čase 9,00-19,00hod.. Veškeré služby jsou bezplatné. Více informací naleznete v přiloženém odkaze níže.
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zatím se mějte hezky, pokud by Vás dále něco zajímalo, klidně napište.
S pozdravem Markéta K.