Otazka
Roman
setkal jsem se z tekutinou slané chuti zvané gabamax či gappa po požití vetšíhyo množství jsem upadl do hlubokého spánku asi 1h. po probuzení jsem byl ůplně v poho. do jaké míry je to nebezpečné...a z čeho nebo co to je??

Odpověděl: Jakub Minařík
Nejedná se o moc bezpečnou látku. Způsobuje depresi CNS, včetně deprese dechu a dávky kolem 50 mg na kilogram hmotnosti způsobují kóma (to je velmi těžké bezvědomí). I nějaká uomrtí jsem našel (asi 71). Mezi efekty ve výrazně nižších dávkách patří takové věci jako zvracení, inkontinence (neudržíte moč a stolici), hematurie (krev v moči). Našel jsem i něco o riziku poškození ledvin a vzniku nějakých urogenitálních karcinomů (to je rakovina). S tou rakovinou si nejsem jistý, kolega nedávno odpovídal dotaz kolem téhle sloučeniny a to CA negoval. Má možná novější informace.
Pokud se zajímáte podstatu - zkuste zadat heslo do vyhledávače. Myslím, že vám vyplivne pár odkazů, kde si celkem počtete. Osobně bych doporučoval užívat spíše s mírou. Případně vůbec.