léky
kamka
Dobrý den, byla jsem 10 let na lexaurinu (v péči lékaře) nyní 2 roky bez benzodiazepinů, ale kvůli nespavosti jsem brala triticco a nyní i bez něho (2 měsíce), ale špatně spím. Má nová psychiatrička řekla, že nesmím žádné léky na bolest a uvolnění. V létě mi bolela hlava a bohužel jsem si vzala paralen po kterém se mi špatně dýchalo. Chtěla jsem se zeptat zda vynechání léků na bolest je opravdu doživotní a nebo se časem tělo vyčistí, mám nyní z léků opravdu velký strach. Také uvažuji o miminku a nevím zda by to mé tělo zvládlo vzhledem k mé minulosti. Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Vysvětlení asi budete muset chtít po vyší psychiatrice. Odhaduji, že varování se týkalo více léků na bolest skupiny anodyn, tedy látek z opioidních strukturou, které fungují centrálně (a vyvolávají závislost) a méně již léků ze skupiny kde efekt je protizánětlivý (paralen, acylpyrin, brufen, ...). Nicméně - mohla vás varovat také obecně před mechanismem, beru tablety na úlevu, Jiný důvod nevnímám, ale zeptejte se kelegyně. Stran těhotenství, nevidím žádný důvod,, ketrý by bránil těhotenství a nebo vás v tomto směru handicapoval.