Rada
amonymus
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, co mám dělat, když nám lidi kteří prodávají hard drogy a někteří je i vyrábí? Je bezpečné je nahlásit?

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
jestli jsem váš dotaz dobře pochopila, ptáte se, jak máte postupovat v případě, že ve svém bezprostředním okolí znáte konkrétní osoby, které se zabývají výrobou a distribucí drog. Za této situace můžete podat oznámení o probíhající trestné činnosti, a to buď na místně příslušné státní zastupitelství nebo na Policii ČR. V tomto oznámení je nutné uvést co nejvíce konkrétních skutečností a údajů, které by tuto trestnou činnost dokládaly. Je třeba počítat s tím, že v rámci vyšetřování budete kontaktován jako svědek. Pokud oznámení podáte anonymně, což lze, nebudete mít přehled, jakým způsobem a v jakém rozsahu se policie touto věcí zabývala či zabývá.
Váš dotaz je poměrně stručný a celkově o situaci, která k vašemu podezření na trestnou činnost vedla, nic nepíšete, takže vám asi více neporadím.
Hodně štěstí.