Metanol
Romex
Dobrý den chtel bych se zeptat jestli muze byt metanol i v bech. Lemond , je to napoj s 20% alkoholu. Pred mesicem jsem si jeden koupil a chtel bych vedet jestli ho muzu pit.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Je to velice nepravděpodobné, a to z jednoho prostého důvodu - aby to pro nelegální výrobce bylo finančně výhodné a zajímavé, tak metanol přimíchávali pouze do alkoholických nápojů s vysokým obsahem alkoholu (aby tam mohlo být více metanolu, který je levnější, a díky tomu sníží výrobní cenu). Pokud byste měl přesto pochybnosti, můžete se informovat u odborníků ze Státního zdravotního ústavu, kteří problematiku detailně znají a kteří se zabývají i testováním vzorků alkoholických nápojů.
Státní zdravotní ústav
Oddělení pro chemickou bezpečnost výrobků
Šrobárova 48, 100 42 Praha 10
(areál vedle Vinohradské nemocnice)
Informace podávají:
Ing. Karel Vrbík, tel. 267082554, email: vrbik@szu.cz
Ing. Petr Gajdoš, tel. 267082249(2347), email: petr.gajdos@szu.cz
Mgr. Václav Ševčík, tel. 267082347, email: vaclav.sevcik@szu.cz
Hodně štěstí.