Problemy s marihuanou
James Cole
Dobry den, mam takovy problem a nevim jak ho resit... Asi 4 roky jsem aktivne kouril marihuanu, ale jednoho dne z niceho nic kdyz jsem si dal jsem dostal strasny tlaky do hlavy, toceni hlavy a zacalo mi silene buset srdce, zvedl se mi tep a tlak, kdyz reknu ze jsem mel tep zhruba kolem 150 za minutu, tak opravdu neprehanim ! Odvezla me zachranka, jenze od te doby se to stalo uz 3x. Daval jsem si uplne minimalni davky, jednoho mikro-prda a bylo mi z toho tak zle, ze pred nejakou dobou bych po tak male davce ani nepoznal zadny naznak stavu... V nemocnici mne nedokazali zodpovedet moji otazku proc se mi to stava... Ted marihuanu nekourim asi pul roku, a tlaky v hlave mam porad, tlaci me to v cele hlave a prevazne vzadu a u leveho spanku, potom mivam vysoky tep, za obycejne chuze zhruba okolo 120 tepu za minutu, srdce mi busi jak o zivot... Kdyz ubehnu zhruba 100 metru sprintem, tak po zastaveni jsem nameril 160-170 tepu za minutu... Taky obcas myvam nepravidelne buseni srdce. Doktor to vsechno vi, byl jsem i na kardiologii, dokonce mi dali takovy pristroj ekg na doma, ze mi to merilo 24 hodin denne, v grafech byl nejvissi tep 160 za minutu, to bylo kdyz jsem bezel, zhruba 130 tepu za normalni chuze, a 100-110 tepu kdyz sedim a nic nedelam... Porad se mi toci hlava, ale doktori mi rekli, ze mi nenasli zadny nalez, ze jsem podle nich v poradku, me to teda v poradku rozhodne nepripada... Kdyz piju alkohol, tak se mi taky srdce rozbussi do nenormalnich rytmu, ale kdyz zkusim mini davku z marihuany, tak jsem fakt na kolabs... Doktori mi tady nijak nepomohli, tak jsem se chtel zeptat, jestli nemate nejake tuseni o co by se mohlo jednat. Marihuanu bych chtel uzivat dale, jelikoz je to jedina vec, ktera mi dokaze zlepsit naladu... Jenomze brani me v tom tyto problemy. Chtel bych prosim znat Vas nazor, co si o tom myslite. Mockrat dekuju za Vas cas a Vasi ochotu

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Konzumace THC sebou přináší i mnohá rizika, včetně psychických potíží. Pokud Vám lékaři nenalezli žádný somatický nález, dalo by se usuzovat, že stavy, které prožíváte a pociťujete, jsou s největší pravděpodobností psychosomatického rázu. Ale opravdu těžko se celková situace, potažmo stav objektivně hodnotí touto cestou přes internet. Také je to kompetence lékaře.
Uvádíte že, byste rád THC konzumoval i nadále, jelikož Vám zvedá náladu... Nevím, dle toho co píšete, to spíše vypadá, že po konzumaci máte nepříjemné stavy. Doporučuji se dalším konzumacím (včetně alkoholu) vyhnout. Není neobvyklé, že uživatelé, kteří popisují podobné stavy a prožitky jako jste pospal Vy, se při dalších užití pouze prohlubují, tím získávají na intenzitě...
Zdali je Vám dostupná Praha, doporučuji se obrátit na kolegu/lékaře, který se specializuje na psychické potíže, které úzce souvisí s konzumací nelegálních drog. Možná by nebylo od věci s ním v osobním kontaktu více a podobněji probrat vše co se s Vámi dělo, děje...
Zde kontakt:
Specializované ambulantní služby CADAS, o.s. SANANIM
Spálená 12
Praha 1
(nedaleko stanice metra B Národní třída; 1. patro budovy Studentského zdravotního ústavu - mapa)
Tel: 222 924 245, 603 831 815
Email: cadas@sananim.cz
Kontaktní osoba: MUDR. Minařík Jakub
Veškeré služby tohoto zařízení jsou bezplatné. Pouze v případě psychiatrického vyšetření je nezbytné uhradit regulační poplatek 30,-Kč jako u běžných lékařů. Na uvedená čísla si zavolejte a objednejte se na konzultaci. Pokud byste se nacházel ve vážné krizi, můžete přijít kdykoliv během provozní doby. Výhodou zde je to, že můžete s lékařem otevřeně hovořit i o tom, že do Vašeho života patří i nelegální drogy, což mnohé může vysvětlit...
Více o zařízení naleznete zde: http://sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Přeji ať je Vám brzo lépe, mějte se hezky.
S pozdravem MK