HIV
Veryna
Dobrý den,moje mamka se nakazila virem HIV,bohužel s tím už nic neudělám.Jen bych potřebovala vědět úplnou pravdu.Než to zjistila uběhlo 8let od té doby se léčí 2roky,tedy 10let celkem je nakažená.Je jí 42let a podle mě nadmíru konzumuje alkohol (každý den po práci až do ranních hodin,častokrát nespí ani 3hodiny.Avšak veškeré své povinnosti plní)Je kuřačka a je v neustálém stresu.Moje otázka je,kolik času nám zbývá než mi odejde a jaký konec mám očekávat(jestli to přijde z ničeho nic nebo bude ke konci zničená a bude potřebovat abych se o ní postarala.Ptám se abych byla připravená i když jsem se stím ještě ani nevyrovnala protože to nebudu nikdy..Omlouvám se za délku dotazu a děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
situace, ve které jste Vy a Vaše mamka je opravdu hodně těžká. Není vůbec jednoduché se s ní vyrovnat. Těžko se také přesně předvídá další průběh onemocnění. Velmi záleží na tom, jak brzy byla započata léčba a jak je úspěšná. Nejlepší informace o dalším průběhu by Vám proto poskytl matčin lékař.Pokud ještě nepropuklo onemocnění AIDS a matka se léčí, může mít před sebou ještě mnoho let. Konec pak bývá způsobem některým jinak celkem běžným onemocněním (nebo kombinací několika), které tělo s velmi oslabenou imunitou nezvládne. Více o tomto onemocnění najdete na http://www.aids-pomoc.cz/ca_priznaky_hiv.htm. Je zde také číslo na bezplatnou linku pomoci, kde Vám odpoví na jakékoli dotazy. Jistě Vám také mohou dát kontakt na podpůrnou pomoc pro Vás i Vaši mamku, což byste si určitě zasloužily.
Přeji hodně sil!