zvládnu to sám?
ktm
Dobrý den, asi 3-4 roky beru pervitin sice nepravidelně ale nejde mi s tím přestat.Když sem chodil do školy bylo to vždycky v pátky, žřídka i soboty.Od té doby co nejsem ve škole už i přes týden ale vždy jen jeden den, další dny už na tom nesnáším.Dalším problemem je že asi od 15-16 let kouřím marihuanu od 17 let pravidelně každý den.Kdysi sem kouříl jen po škole ale dnes skoro pořád abych vůbec prežil den.Moje prosba zní zda můžu zdolat tuto zavilost sám nebo musím vyhledat odbornou pomoc.Při vysazeni trávy mam problémy se spánkem a prostě mi v tom dnu něco chybi.Rodiče o tom že hulím ví, a nesouhlasí s tím ale o pervitinu si myslím nemají ani tušeni.Už se na sebe nemůzů dál dívat i kvůli rodičům je mi líto jak sem dopadl a to mi vždycky ve všem pomohli.Nechci aby se okolí a rodiče dovědeli že užívám pervitin proto bych to chtěl zvládnout sam a ne být zavřeny někde v léčebně.Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
těžko říct předem, jestli byste to zvládl sám. Asi už jste se o to i pokoušel a zřejmě se to nepodařilo. Zvládnout dvojí závislost není legrace. Těžko se zbavit jedné a druhou si nechat, asi byste to ani nechtěl. Není ale nutné hned být zavřený v léčebně, Co zkusit kompromis? Zajít se ambulantně poradit, popsat podrobně celou situaci a společně s odborníkem udělat plán, jak dál. Jak to zvládnout sám a přitom na to sám nebýt. Nebudete nikde zavřený, ale budete mít kam zajít probrat své úspěchy a neúspěchy a udělat další plán. Uvidíte, jestli to tak půjde, když ne, bude čas přemýšlet o něčem dalším (třeba pobytové léčbě). Rozhodně má ale tahle varianta myslím šanci na úspěch, vzhledem k tomu, že máte, zdá se, dobrou motivaci.
Pokud byste nevěděl, kam se obrátit, dejte vědět, ráda Vám zašlu nějaký kontakt.