Následky používání Pervitinu
Marek
Dobrý den, chci se zeptat, jak se projevují následky užívání pervitinu po 5-6 letech od údajného skončení závislosti. Je možné, aby exuživatelka měla stihomam, chorobnou žárlivost, paranoie apod i po takové době?
Je možné se dostat ze závislosti vlastní vůlí, když to uživatel bral intenzivně 1 rok a pak se nepravidelně vracel a poslední 3 roky je údajně čistý?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
začnu od konce. Určitě je možné skončit s pervitinem bez cizí pomoci. Někomu se to podaří (o těch většinou moc neslyšíme), někomu ne (ti se pak dostanou k nám). Pokud by dotyčná již několik let nic neužívala (např. ani marihuanu, která může prohlubovat chování, které popisujete), pak by se rozhodně neměla vyskytovat paranoia ani stihomam. S chorobnou žárlivostí je to složitější, tou trpí i jinak zcela zdraví jedinci. Pokud se výše popsané stále vyskytuje, jsou dvě možnosti. Buď se nejedná o bývalou, ale současnou uživatelku, nebo opravdu drogy nebere, ale trpí psychickou poruchou. Ta mohla a nemusela mít počátek v době užívání pervitinu, pravděpodobně měla a pak přetrvala, tedy přeměnila se v trvalejší poruchu. V obou případech, když pominu léčbu závilsosti, pokud bere, je třeba psychické problémy řešit (i kdyby užívala stále drogy). Čím déle zůstanou neléčeny, tím spíš hrozí trvalé potíže. Rozhodně bych tedy doporučovala návštěvu psychiatra.