Marihuana - účinky přetrvávají
PoP
Dobrý den, v pátek jsem požila marihuanu (potřetí ale tohle bylo poprvé, co jsem pocítila nějaké účinky). Měla jsem stav, který se mi ale ze začátku moc nelíbil, vlastně se mi vůbec nelíbil. Včera i dnes jsem myslela že už bude vše jako dřív, ale mám takové divné pocity úzkosti a špatně se mi chodí, v pohybu si připadám dezorientovaná a jako bych byla ve snu a špatně snáším moc světla. Mám kvůli tomu strašnou náladu a vůbec nechci kvůli těm sekům jíst. Nevím, co dělat. Děkuji za případnou odpověď.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
vzhledem k tomu, že od zadání vašeho dotazu uplynulo již 10 dnů, věřím, že se nyní cítíte lépe a vše se upravilo. Současně se vám omlouváme za opožděnou odpověď, bohužel, v posledních dnech tým poradny nebyl kompletní a dotazů přicházelo hodně, takže se nám nedařilo odpovídat tak rychle, jak bychom si představovali.
Jinak ještě k vašemu dotazu. I jednorázové užití látek s halucinogenním účinkem (což je i marihuana), může vyvolat nestandardní nepříjemný stav, který neodezní s intoxikací a přetrvává dny až týdny. Je to pravděpodobně způsobeno jednak celkovými psychickými dispozicemi dotyčného a také jeho aktuálním psychickým/zdravotním stavem. Takovéto netypické reakce nejsou až takovou raritou. V případě, že po pár dnech spontánně neodezní a ani se nelepší, doporučovala bych vyhledání odborné pomoci, nejlépe lékaře-psychiatra, který se na tuto problematiku specializuje. Níže vám posílám kontakt na zařízení, kam byste se mohla obrátit v případě, že byste se i nadále necítila dobře. Určitě by vám pomohlo s lékařem otevřeně o své zkušenosti promluvit, lékař by mohl zvážit další terapeutické postupy (medikaci ev. psychoterapii), abyste se cítila lépe.
Takže pokud se i nadále necítíte ve své kůži, zbytečně se svým stavem nezúzkostňujte, určitě to jde s pomocí odborníka řešit a uvidíte, že bude lépe.
Držím palce, hodně štěstí.
PS: To, že by bylo nanejvýš rozumné se teď marihuaně (a všem psychotropním látkám) obloukem vyhýbat vám nejspíše nemusím psát, to asi tušíte. Nepříjemné stavy by se vám mohly vrátit/zhoršit.
Psychiatrická AT ordinace Podané ruce
Hapalova 22
621 00 Brno
Tel.: +420 541 226 070
Fax: +420 541 227 704
MUDr. Ronald Marek
GSM: +420 777 916 263