Infekce
Adria
Dobrý den. Chtěla bych se zeptat zda-li se z drogy nazývající se (Mňau Mňau) dá chytit infekce? Jako je lupenka atd? Děkuji moc za odpoved

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás,
lupénka není infekční onemocnění, proto se jejího přenosu při užití mňau mňau bát nemusíte. Nepředpokládám, že by byla sama droga zdrojem infekce. Infekce se přenáší spíše v souvislosti s tím, jak je s drogou nakládáno - jak je uchovávána, s čím se dostane do kontaktu a hlavně, jakým způsobem je aplikována. Nejrizikovější způsob aplikace je injekční. Samotné zavedení jehly do těla má svá rizika - zejména zavlečení infekce při nedodržení přísných hygienických pravidel. Pokožka ale i žíla může být poškozená, na rukou mohou vznikat různé boláky, v těle se mohou šířit i velmi vážné infekce. V případě, že je droga užívána nesterilní injekční stříkačkou, případně je připravována pro více lidí, hrozí navíc velké riziko přenosu takových infekčních nemocí jako je žloutenka, HIV apod.
Stačí Vám to ve zkratce takhle?
Zdraví,
Gabriela Minařík.