marihuana
didi
Dobrý den.Mámpřítele,který je závyslý na maihuaně.Už několikrát mi říkal,že přestane,ale nedodržel to.Je na něm vidět,že chce přestat,ale neví jak.Je z toho i on zoufalý.Vydrží to třeba jen dva dny,ale pak si musí dát.Prosím o radu jak to zvládnout?Jak se dostat z téhle závyslosti.
Moc děkuji za odpověd.
S pozdravem  Renata S.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Renato.
Nejlépe bude, když se přítel obrátí na odbornou pomoc. Sama uvádíte, že samostatné pokusy se mu moc nedaří, bylo by jistě na místě, nechat si prostě pomoci. Netuším, do jaké míry by byl ochoten v tomto směru spolupracovat a zda jste třeba tuto možnost probírali. Nejenom, že pomoc může využít přítel, ale stejně tak ji můžete využít či průběžně využívat Vy, jakožto blízká osoba. Veškerá zařízení pracující s uživateli nelegálních drog, nabízí ve svých službách i tuto možnost. Nejenom, že si doplníte chybějící informace, ale také je možnost poradit se jak vhodně komunikovat, tím třeba i lépe a účinně motivovat, aby i přítel pomoc využil... Zvažte to. Pokud budete mít zájem o nějaké kontakty na kolegy, rádi Vám je doporučíme. Postačí napsat, odkud jste nebo lépe, jaká města máte v dobré dopravní dostupnosti. V těchto situacích je osobní kontakt zcela nejúčinnější.
Vaše příjmení jsem záměrně umazala, naše poradna zachovává anonymitu všech pisatelů. Zatím se mějte hezky a ozvěte se.
S pozdravem Markéta K.