kradou pro pernik
simona
pritel bere pervitin 10 let v soucasne dobe se dostal do stadia kdy bere obrovske davky denne. s partou dalsich dealeru a narkomanu nedelaji nic jineho nez shaneji drogy a penize a to i kradezemi-vykradli i dum jemho rodicu. chtela bych se zeptat jak mohu tuhle situaci resit? je rozumne udat celou partu policii? je nejaka forma komunikace s clovekem na perniku ktera by zabrala? je mozne nejak treba soudne naridit lecbu?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
začnu od konce. Soudně nařídit léčbu lze, i když efekt bývá všelijaký. K tomu je ale třeba, aby proběhl soud, kdy by byl přítel z něčeho usvědčen a jako součást trestu nebo podmínky dostal nařízeno nastoupit do léčby. To by tedy znamenalo, že ho nejdřív musí při trestné činnosti chytit. Pravděpodobně se to stane dříve nebo později. Ptáte se, zda je rozumné ho udat. Těžko říct, morálně by to samozřejmě bylo správné, ale musíte zvážit rizika, která to pro Vás nese. Také by na něj mohli podat trestní oznámení jeho rodiče, kterým vykradl dům.
Jak komunikovat s člověkem, který ve velkém užívá pervitin? Velmi těžko. Dokud je pod vlivem velkých dávek a zamotaný v kolotoči shánění peněz a užívání, najdete jen stěží stejnou řeč. Bude třeba počkat, až přítel trochu poleví, sám začne být nespokojený nebo udělá nějakou chybu, která ho v jeho jízdě zastaví. To ale neznamená, že tomu musíte přihlížet a být zticha.