Marihuana
seth
Dnes jsem dostal něco jako flashback (několika vteřinové vrácení stavu po marihuaně), naposled jsem měl marihuanu před dvěma týdny a po tomhle zážitku jsem ji měl opravdu naposled. Dočetl jsem se, že je tento stav způsobován \"vypařováním\" THC z tuků, a až se THC vytratí mělo by to přestat. Je to pravda? Děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Tak úplně pravda to není. Ze své praxe, kdy jsem pracovala v terapeutické komunitě (dlouhodobá léčba) a v doléčovacím centru (což je návaznost na léčbu) vím, že klienti uváděli prožívání ,,flashbacků" i dlouho po té, co jejich organismus byl jistě od toxických látek dávno vyčištěn. Flashbacky nejsou jen záležitostí konzumentů THC, ale drog obecně. A dle mého se více váže k závislosti psychické nežli fyzické.
Je to velmi složité to hodnotit takto přes internet - co se s Vámi dělo či děje, zda šlo o opravdu o flashback nebo o něco jiného. Váš dotaz jste psal 20.9. - netuším, jak jste na to teď v tuto chvíli. Pokud byste i nadále pociťoval nějaký jiný či zvláštní stav, prožitek, bylo by možná na místě obrátit se na odborníka a pohovořit o tom co se s Vámi děje v osobním kontaktu. Nechci Vás nijak zbytečně děsit, ale není neobvyklé, že i ,,pouhé" užití THC, může u disponovaných jedinců vyvolat psychické potíže či odstartovat nějaké psychiatrické onemocnění.
Rozhodně se ozvěte, jak jste na tom teď. Pokud byste měl zájem o nějaký kontakt, uveďte lokalitu a města, která máte dobře dostupná.
S pozdravem Markéta K.