návštěva u lékaře.
mišulle
Dobrý den,za dva měsíce mi bude devanáct let a do té doby jsem pořád eště evidované u dětského lékaře,kterého jsem včera navštívila z důvodu projevení obyčejné chřipky a zvýšené horečky.Když jsem vstoupila do ordinace paní doktorka si mě začala prohlížet a řikat ,že jsem nějaká jiná- pohublá a jestli se se mnou něco neděje....Zvážila mě a zjistila že vážim a 17 kilo míň než při posledním vážení před dvouma rokama.Její první reakce na změnu mé váhy byly ta že smým zdravotním stavem neni něco v pořádku a že se nejspíš jedná o nějakou nemoc.Jenže to skončilo u podezření z užívání drog...Vyděla jsem,že si je tak na 90 % jistá,že drogy užívám...Objednala mě na zítřejší ráno na odběr krve a moči.
Jde o to ,že pravda je že drogy jsem v dřívější době vyzkoušela,občas vyjímečně užívala a užívám do dnes.V poslední době jsem měla takové období ,že jsem drogy užívála za poslední měsíc až moc často- dá se říct že každý den až do včerejšího dne....
Můj dotaz je jestli při odběru krve a moči s doktorky podezřením mi smí bez mého vědomí nechat udělat z mých odběrů testy na drogy.A nebo zda by musela při testování na drogy mít můj souhlas a informovat mě že se jedná o odběr,ze kterého se projívý jestli drogy užívám.Předem Děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
omlouvám se, naše poradna je v posledních dnech přetížená a nestíháme odpovídat tak rychle, jak bychom rádi.
V tuhle chvíli máte nejspíš už testování za sebou. A já budu ráda, když dáte vědět, jak jste nakonec dopadla.
Jen v krátkosti: Vzhledem k tomu, že Vám v době testování již bylo 18 let, měla by Vás praktická lékařka o testování na drogy informovat. A to zejména v případě, když se na důvod testování zeptáte. Můžete se zeptat přímo na testování na drogy a následně ho odmítnout.
Na druhou stranu svědčí postup lékařky o tom, že se o Vás bojí a má zájem na Vašem zdraví. Ve Vašem životě se nejspíš děje něco vážného a jestli užíváte tak intenzivně, jak píšete, nejspíš to půjde poznat ne jen z nižší hmotnosti. Nemohlo by nakonec to, že se "vše provalí", být i příležitost k tomu něco dělat a  změnit?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.