děkuji
annick
Dobrý den,
děkuji Vám za Váš čas. Zkusím někam zavolat, jsem z Plzně. Tak pokud by jste byli tak hodní, pokud mi dáte přímo tip, kam se obrátit, budu Vám velice vděčná. ještě jsem se chtěla zeptat, jak myslíte, že je třeba mého přítele motivovat.? Měli jsme od doby položení mého dotazu pár dlouhých rozhovorů a začne pracovat,chodí na pohovory, chodí zase do školy a chce prý skončit nadobro. Horší je, že když se třeba napije, nebo je pravděpodobně něčím frustrovaný, je zde riziko, že to udělá zas. Naprosto souhlasím s tím, že musí chtít přestat sám. To se také již jednou povedlo, i když jen na chvilku. Je to pro mě náročné, ale nechci nad ním lámat hůl. V dobách kdy byl zcela čistý jsem v něm rozpoznala jakousi nedoceněnost, kterou trpí a malé sebevědomí. Myslím si, že si tvoří své jiné světy, úniky z reality, protože když drogu požije, nekomunikuje, jen chodí po místnosti a přemýšlí. Sám mi řekl, že sní(jak je úspěšný a pod). To jsem ještě nikdy u nikoho neviděla. Většina lidí, které jsem viděla pod vlivem pervitinu naprosto normálně komunikovali, spíš až moc. Co si o tom myslíte?
Ještě jednou děkuji a přeji hezký den!

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
Podle tohoi, co píšete to vypadá, že by se mohla situace vyvíjet pozitivním směrem, nechvalme ale dne před večerem...
Z naší komunikace si troufám odhadovat, že dlouhodobější setrvání v abstinenci je pro Vašeho přítele nad jeho síly, takže odbornou pomoc zcela potřebuje, otázkou zůstává, zda ji bude skutečně chtít.
Ptáte se jak Vašeho přítele motivovat, to ale není na odpověď po internetu, ale na důkladnější osobní pohovor s Vámi, nebo ještě lépe s Vaším přítelem.
K prožívání intoxikace Vaším přítelem jen to, že tak jak je popisujete, to bývá běžné obzvlášt' u introvertních typů a nebývá to vždy z psychologického, nebo psychiatrického hlediska úplně bezpečné.
Kontakty:
Kontaktní centrum CPPT
http://www.cppt.cz/nase-zarizeni/k-centrum
http://www.cppt.cz
Havířská 11, Plzeň, 32025
Tel: +420 377 421 374
GSM:  +420 731 522 288
kcentrum@cppt.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Špillerová
Teen Challenge Plzeň
Husova 14, Plzeň, 30100
Tel: +420 377 224 320
office@tycko.cz
Psych. ambulance - AT
Alej Svobody 80, Plzeň, 32023
Tel: 377 103 101
Obdivuji sice Vaši angažovanost, ale nedá mi, abych Vás nevaroval před tím, že byste řešila záležitosti Vašeho přítele související s pokusy o střízlivost a snažila se za něj. To by byla přímá cesta do pekel, zcela kontraproduktivní bez naděje na úspěch. Chápu, že máte přítele ráda a vím jak těžké je opouštět milovanou osobu, doporučuji Vám ale, abyste si připustila i možnost že se od dotyčného úplně a se vším všudy odpoutáte, která bývá jednou ze sice bolestných, ale účinných forem pomoci. A to dříve, než Vás soužití se závislým semele. Víme, že soužití, nebo sdílení domácnosti se závislým sebou nese onemocnění závislostí i těch blízkých osob, které žádné drogy neužívají, a i ti se pak nezřídka kdy musí také nějakým způsobem léčit.
Doufám, že jsem Vás moc nevystrašil, reálný pohled na věc je však nezbytnou podmínkou k řešení závislostních problémů, když ne Váš přítel, tak aspoň Vy musíte stát nohama na zemi.
Přeji Vám hodně síly, štěstí a přiměřené trpělivosti.
Napište, jak se situace dál vyvíjí.
Držím Vám i příteli palce!
Amrit Sen.