jak mu pomoct
:(
Dobry den,Nevím jak pomoct partmerovi,cítím ze skončím dříve v blazinci já,věděla jsem ze bral kokain dlouhodobě,potom přišla krize přišel o peníze a pak jsme se seznámili,vše mi Rekl a ať mu pomůžu,netušila jsem ze je to tak tezke,myslela jsem si, ze když uvidí u ME oporu a Lásků ze o nej stojím vše bude fajn.jen to za lo ze ME prosil jednou za měsíc ze musí ze tak to dokáže,no tak to skončilo teď u perníku,preskocim par měsíců,a jsem dopadla tak,ze jsem občas dostala za nic, proste jsem něco řekla nějakou námitku,nebo mi něco vadí,tak řeknu proc to delas,a dostane amok,zkrat Nevím nechápu,vypadá jako besnici bestie,slinta,mlátí hlavou o skrin,rozbiji sklo....nesmím se hnout,ale i to je špatné,nesmím plakat,nesmím mlčet když mi dává otázky,výčitky,za vše mužů jen já,proc se chovám jako p... když vím co ho naštve, jsem psychopat,a ať si jdu když to chci a vůbec o nej nestojím,jsem mrcha atd.....,nesmím odejít ...bojím se moc když je v tom chci utéct a nikdy se nevratit,vypnout tel.a zapomenout....po asi 10min.afektu,začíná plakat,prosit a ze potřebuje pomoct,ze o tom. VI ze je závislý,a ze VI ze ty zkraty jsou z toho. . a ať mu pomůžu ze to Sam nezvládne.....
Odešla jsem jiné dny a vždy se vrátila jsem hodně citlivá a pak mam výčitky ze se trápí,jsem hloupa, ztratila jsem kamarády nechcou se s nim stýkat za ty scény a odsoudili už i ME,nejde mi o ne chápu je,jen chci ať se dostane můj partner z toho,chci zpátky toho člověka s kterým mi bylo fajn.

Odpověděl: František Šuranský
Dobrý den,
děkujeme Vám za důvěru, se kterou se na nás obracíte. Musím přiznat, že se ve Vašem sdělení plném neukončených vět a zkratek trošku ztrácím, proto se pokusím vše nejprve trochu shrnout. Popisujete, že jste se seznámila se svým partnerem v období, kdy měl mimo jiné i jisté finanční potíže a obrátil se na Vás s žádostí o pomoc. Uvádíte, že se Vám svěřil, že bral dlouhodobě kokain a celá situace je pro Vás už hodně náročná, možná až vyčerpávající, ale přesto mu chcete pomoci. Zdá se, že celá věc se jeví mnohem složitější, než jste si na začátku dovedla připustit. Partner Vás prosil, že si jednou za měsíc musí „dát"(?), že pak to dokáže a pak se to „zvrtlo" ve stav, kdy bere několik měsíců pervitin (?). Dále zmiňujete jeho neadekvátní reakce, prudké změny nálad, možná také manipulace...., ztrátu kamarádů (kteří se s ním po určité zkušenosti už nechtěli stýkat), a kteří už odsoudili už i Vás.
Netuším, jak dlouho celá věc (i vztah) trvá, ale dokážu si představit, že to musí být neskutečně náročné, možná i proto, že jste na to už nejspíš sama. Vězte, že závislost někoho z blízkých je vždy pro druhou (pomáhající) stranu velmi vyčerpávající a většinou je to bez odborné pomoci nikdy nekončící boj, proto je dobře, že se na nás obracíte. Zároveň mě zaráží stav, kdy zmiňujete, že jste ztratila kamarády, že je sice chápete, ale nejde Vám o ně. Pokud nás opouštějí vlastní síly, je přece důležité mít okruh lidí, míst či činností, které nám zase dodají novou energii. V neposlední řadě je také důležité, mít s kým sdílet těžkosti, které nám život přináší.
Sama si musíte vyhodnotit, kolik toho ještě „unesete", domnívám se však, že je buď nejvyšší čas z tohoto vztahu odejít, nebo vše řešit s odbornou pomocí. Doporučuji Vám navštívit odborné zařízení (můžete i sama), kde Vám mohou pomoci se v celé situaci lépe zorientovat, ujasnit si priority, nastavit pravidla fungování vztahu, apod. Později bych do této návštěvy odborného zařízení (Kontaktní centrum, AT ambulance...) zapojil i partnera, pokud chce tedy skutečně pomoci. Dále bych kladl důraz na „investování" energie do dalších přátelských vztahů, resp. jejich „oživení". V opačném případě, je skutečně reálné, že skončíte (jak uvádíte) v „blázinci" nebo vyzkoušíte drogu spolu s partnerem.
Z Vašeho sdělení není zřejmé, z jaké lokality pocházíte, pokud sdělíte pro Vás nejdostupnější město, můžeme Vám zaslat kontakt na vhodné zařízení, případně si můžete najít kontakt pomocí tohoto odkazu: http://www.drogy-info.cz/index.php/map/
Přeji Vám hodně síly a energie
František Šuranský