droga dlouhodoba přimeřená zavislost
mediaPunk
jak je možne ze neberu tak casto i pres to to i vyhledavam a nechci ale telo si o pravidelnych davkach rika v rozmezi tydne az dvou a to poctive vykonavam praci tak na to mam ale je to proble chci se toho zbavit a skousim to uz dva roky a marne beru prez 6 let

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
ve svém dotazu nepíšete, o jakou konkrétní drogu se ve vašem případě jedná (pervitin?), ale to nakonec v tuto chvíli není to nejpodstatnější. V každém případě berete 6 let, (to je docela dlouhá doba), a dva roky si uvědomujete, že chcete přestat, ale nejde vám to. Přesto se vám podařilo udržet frekvenci užívání na 1x za týden až dva, což je jistě lepší výchozí pozice, než kdybyste bral denně. Ale asi i toto stojí nějakou námahu, navíc není úplně jisté, jak dlouho by se vám tento stav dařilo udržet a různé zdravotní, sociální i jiné komplikace vám hrozí, i když nebudete brát denně.
Myslím, že pokud se dva roky marně sám pokoušíte abstinovat bez uspokojivého výsledku, bylo by rozumné obrátit se na odbornou pomoc. Ve vašem případě by myslím byla vyhovující ambulantní léčba (už vzhledem k tomu, že máte zaměstnání). S terapeutem byste v osobním kontaktu mohl probrat svou aktuální situaci, to, proč se k užívání opětovně vracíte a následně promyslet strategii, jak změnit své nastavení i životní styl tak, aby to s tou abstinencí vyšlo.
Snažit se o něco 2 roky sám a opakovaně selhávat je jistě velmi frustrující, takže s tou odbornou pomocí opravdu nemáte co ztratit.
Můžete se obrátit na nejbližší AT ambulanci, což jsou specializované ordinace pro léčbu závislosti. Případně můžete vyhledat nejbližší kontaktní centrum (lze i anonymně) a o možnostech ambulantní léčby se poradit tam. Adresář těchto zařízení s vyhledáváním najdete na www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci. Nebo můžete znovu napsat a uvést region, někoho vám doporučíme.
Zatím se opatrujte a přeji hodně sil.