Co s tím?
Anonym79
Dobrý den, prosím Vás, v mé blízké přízni jsou dva lidé, závislí už 25let na drogách. Od letošního roku bezdomovci, na soc. dávkách, které si občas ani nevyzvednou. Nepracují, nebydlí, začínají krást aby se uživili, a jsou s nimi pochopitleně společenské problémy, nemluvě o obavách ze strany nas blízkých, poněvadž si s tím nevíme rady. Všechny cesty selhávají. Finanční situace i ve zbytku rodiny tísnivá. Neměli byste prosím nějaký nápad, jak to řešit? Napsala bych i víc, je to složité. A myslím, že navíc ted, pomalu před zimou, naléhavé. Jejich zájem o léčbu bývá však pouze epizodický. Je nějaká cesta? Děkuji.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
Chápu Vás a rozumím starostem, které vyplývají z trpkého života Vašich blízkých, cením si toho, že se s důvěrou obracíte na naši poradnu.
Z dotazu jsem pochopil, že víte, jak těžké, náročné a často i marné bývá snažení přimět závislé k pozitivním změnám, pokud o to sami nestojí.
Existují ale osvědčené kroky, kterými se lze pokusit pomoci závislým k motivaci k léčbě.
Proto Vám doporučuji, abyste se spojila s některým ze zařízení zabývajícím se drogovou problematikou ve Vašem okolí. Nejlépe je si předem domluvit telefonicky termín schůzky, navštívit je můžete i rovnou v jejich provozních hodinách. Nejvhodnější pro Vás a k situaci Vašich blízkých bude návštěva některé z poraden pro rodiče, partnery, rodinné příslušníky a osoby blízké. Tam Vám po seznámení se situací odborník poradí, jaké nejvhodnější kroky můžete podniknout, a také kterým se máte, byť v dobře myšlené snaze, případně vyhnout.
Napíšete li nám ve kterém, nebo poblíž kterého většího města Vy, nebo dotyční bydlíte, rádi Vám pomůžeme vhodný kontakt vyhledat.
Najít je můžete i sama  v Databázi kontaktů na Drogovém serveru: www.drogy.net/databaze-kontaktu Otevřít odkaz v novém okně,
kde je možné vyhledávat podle oblastí, typu zařízení, nebo názvu organizace.
Dále je můžete vyhledat na webu Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti pod rubrikou Mapa pomoci na www.drogy-info.cz Otevřít odkaz v novém okně,
kde můžete hledat také  podle regionu a typu zařízení.
Jste li z Prahy, nebo okolí, navštivte Poradnu pro rodiče a osoby blízké (PPR), našeho občanského sdružení SANANIM, které provozuje i tuto internetovou poradnu.
Kontakt: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Adresa:
Café Therapy
Školská 30
110 00 Praha 1
mapa
Telefon:     +420 284 824 234
GSM:         +420 739 268 527
e-mail:       rodice@sananim.cz
Kontaktní osoby: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá a Eva Formánková.
Poradenství po telefonu je poskytováno bez omezení.
Schůzka je možná bez doporučení pouze po předchozím telefonickém objednání.
(pondělí až pátek 9.00 - 19.00)
Napište nám, jestli Vám byla naše odpověď užitečná, rádi odpovíme na další dotazy.
Přeji hodně štěstí a vše dobré,
Amrit Sen.