oprava
Andel strazny
No myslim ze vase odpoved neni zas tak odborna jak jsem ocekaval,jelikoz diazepam patri mezi benzodiazepimy ktery tlumi nervovou soustavu primo a pouziva se jako sedativum,takze bych to urcite nenazyval laickou pomoci,navic u diazepamu nikdy nebylo prokazano hypnotikum.Ale kazdopadne dekuji snaha byla.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že kolega Vám odpověděl na základní otázky, které jste ve svém dotazu položil. Diazepam pochopitelně patří mezi benzodiazepiny. Diazepam se používá jako anxiolytikum (lék proti úzkosti), nicméne má i další možnosti a indikace užití (například při léčbě epilepsie či křečových stavů). Ovšem jakékoli užití bez lékařského předpisu je možné považovat za "laické užití". Diazepam je vázán na lékařský předpis a indikaci lékařem - pokud tomu tak není, tak se prostě vždy jedná o laické užití. Benzodiazepiny mají využití i jako hypnotika, tedy léky určené k léčbě nespavosti.
Možná pro Vás nebyla předchozí odpověď dosti detailní, ale v zásadě se ztotožňuji s kolegou. Pokud máte pocit, že byste chtěl vědět k uvedenému léku a jeho užití další informace, tak znovu napište.