zavislost na Tramalu
Lena
Pres svou tezce nemocnou matku jsem se,zhruba pred dvema lety dostala k tramalu.protoze mi velmi pomahal, zejmena pri velkych bolestech hlavy,zvykla jsem si jej pouzivat a casem jsem davky zvysovala.jednalo se o Tramal v davkovaci/ myslim ze 100ml.)Vypestovala jsem si bohuzel zavislost, i kdyz jej jiz ze zdravotnich duvodu nepotrebuji. Pokousim se s tim prestat., ale bojim se abstinenčních projevů. Poraďte prosím, jak dlouho může trvat odvykání a co všechno můžu při tom očekávat. Lze tuto situaci zvládnout doma s pomocí rodiny? Děkuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Odvykání by nemělo být dlouhé. Nejhorší obtíže bývyjí do týdne, pak už to celkem ujde, poruchy spánku a podrážděnost mohou ale přetrvávat ještě měsíc i déle. Stejně tak i chutě na tramal.
Skoro bych vám doporučil svěřit se do péče vašeho praktického lékaře. Ne proto, že by odvykací stav mohl bý nebezpečný, ale proto, ž váš praktický lékař by vám mohl pomoci odabstinovat se bez vážnějších obtíží, zamedikovat vás, když bude třeba a celkově vám to ulehčit. Taky by si pak určitě lépe dal pozor, aby vám nepředepisoval léky, které mohou mít s Tramalem zkříženou závislost. Myslím, že i to je důležité, protože, nebývá problém začít abstinovat, problém bývá dlouhodobě to vydržet. Víte a podpora někoho, kdso vás zná a ošetřuje vás v době nemoci může být myslím důležité. A také si myslím, že v případě tramalu a i vzhledem k tomu jak se ptáte by neměl být problém zvládnout to jen s podporou blízkých a praktického lékaře.