Červi po péčku
TerezaBlazkova1
Dobrý den,
prosímvás slyšela jsem,že je v Praze nějaký druh pervitinu,který vypadá jako sádra,funguje nezvykle silně,ale nevím za jak dlouho (po injekční aplikaci) se v těle (nevím kde-možná ve stolici,ale slyšela jsem,že se to projevilo jako svrab-pod kůži nebo co:-((! )
Prosím, můžete mi napsat,jestli je to Vubec možný a jestli jo,tak můžete mi o tom něco napsat,vysvětlit jak je to možný a hlavně jestli existuje nějaká možnost jak se tomu vyhnout (samozřejmě jiné možnosti,než to nebrat-to je jasný..) a potom popřípadě-jak se toho zbavit a rizika,hrozby toho,když to člověk dostane..:-(??
Předem moc děkuji za odpověď..
PS: Kam se mám obrátit, chci pomoc zbavit se těch hnusných jedů z mýho života- nedokážu pecko nebrat,ale už se nechci dál vystavovat takovýmhle situacím,co me pořád ohrožuje!!!
A závislost na opiátech (už ne heroin,je to horší!-subutexy )mi taky život moc nepomáhá..:-( !!
(jeste jsem léčbu nikdy nezkoušela,tak bych SNAD nějakou naději na úspěch mít měla..:-(,zvlášť,když OPRAVDU a UPŘÍMNĚ CHCI!!,ne?)
Prosím a děkuju za odpověď..
Tereza, 24let, Praha

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
o druhu pervitinu, jak jej popisujete, jsem neslyšel. Nezřídka se ale stává, že po užití, či užívání pervitinu se může projevit toxická psychóza jak bludy, nepříjemnými panickými a úzkostnými pocity tak i halucinacemi. Stává se, že uživatel cítí i vidí parazity na, nebo ve svém těle, popřípadě kdekoliv a bývá o jejich reálnosti natolik jistý, že se mu často podaří o svých bludech přesvědčit i další osoby a v důsledku toho i následně zcela nesmyslně až nebezpečně jednat. I po odeznění bezprostředních účinků drogy, někdy i ještě po relativně dlouhou dobu může setrvávat v přesvědčení, že to co se přihodilo, byla a je skutečnost. Předesílám, že tyto stavy se mohou dostavit i po čisté látce, obzvláště pak, jedná li se o dávku vyšší, nebo pokud je uživatel vyčerpán, po delším souvislém bdění, nebo pokud zanedbá příjem potravy a tekutin. Stát se to může ale i při malé dávce zcela odpočatému a sytému člověku. Každý člověk je jinak nastaven a na každého může droga působit různě.
Kromě toho, že by si měl každý, kdo drogu užije výše popsané okolnosti pohlídat a ošetřit, může případné riziko snížit i tím, že neužije žádnou látku, která vypadá jakkoli nedůvěryhodně. To znamená v každém případě, když se něco podobného stane, navštívit lékaře a nejlépe odkrýt karty. Samozřejmě připouštím i možnost, že by se mohlo stát, že může mít dotyčný skutečný problém, vyrážkou počínaje, parazity konče. Skutečný svrab, který způsobuje malý parazit - zákožka svrabová, která žije v kůži, žije z ní a vytváří si v ní chodbičky, které moho být viditelné i pouhým okem a díky silnému svědění, které vyvolává, se pak škrábáním postižených míst tvoří boláky, bývá svrab u uživatelů drog daleko častěji doma, než u většiny populace. Přenáší se jak dotykem, tak oblečením, nebo ložním prádlem. Tady zásadně platí základní hygienická pravidla. Léčí se pak po nějakou dobu každodenním nanášením silné vrstvy speciální sirné masti, která zrovna třikrát nevoní. Návštěvou lékaře tedy dotyčný riskuje pouze to, že mu bude pomoženo, a to jak odborným ošetřením a předepsáním léčiv, nebo případným pobytem v psychiatrickém zařízení, kde mu pomohou se z případné psychózy co nejbezpečněji dostat a následně získat náhled na skutečný stav věcí.
A teď konečně k Vám.
Ze závěru dotazu jsem pochopil, že berete pervitin, který sebou nese silnou psychickou závislost a opiáty, respektive opiátovou substituci, která sebou bohužel nese navíc závislost fyzickou, stejně krutou, jako u jinak euforičtějších opiátových drog.
Nevím, jak dlouho, kolik a jak často drogy užíváte, substituci nemáte nejspíš oficiálně, ale co vím je to, že šanci se ze zhoubné závislosti vymanit zcela jistě máte. Chápu Vaše zoufalství a proto Vám zcela jednoznačně doporučuji, nechejte si pomoci. Sama situaci zvládnete jen velmi těžko a pravděpodobnost, i pokud se Vám podaří nějakou dobu přes všechny počáteční obtíže abstinovat, že si abstinenci dokážete sama delší dobu udržet, je bohužel dost malá. Proto se obraťte co nejdříve, dokud Vaše touha po změně neubyde na intenzitě, nebo nadlouho, případně navřdy nevymizí, na některé zařízení zabývající se drogovou problematikou ve Vašem okolí. Tam Vám odborníci doporučí po seznámení se situací kroky, které můžete pro svou úzdravu podniknout, případně Vám dají kontakty na další vhodné odborníky. S velkou pravděpodobností Vám doporučí některou z forem léčby, kterých je několik typů, od ambulantní, přes stacionární (kdybyste v týdnu docházela na terapie a vracela se domů, víkendy pak měla "volné"), až po pobytovou ve zdravotnickém zařízení, nebo v terapeutické komunitě. V každém případě je u všech forem léčby nezbytnou podmínkou předchozí absolvování detoxu. Počítejte s tím, že ať už se rozhodnete jakkoliv, půjde o běh na delší trať. Nikdo Vás nebude do ničeho nutit, ani přemlouvat. Žádná léčba nefunguje bez vlastního rozhodnutí. Co však mohou zaměstnanci zařízení pro Vás také udělat je to, že Vám mohou dopomoci k Vaší motivaci k léčbě. Čas, forma a rozhodnutí samotné zůstanou na Vás. Všechny tyto služby, kromě komunitní léčby, kterou si případný klient částečně hradí, nebo nemocničních poplatků stanovených státem, jsou zcela bezplatné a pohovory v nízkoprahových zařízeních Vám mohou být poskytnuty i anonymně. Napíšete li nám ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám vhodné kontakty pomůžeme vyhledat. Najít je můžete i sama  v Databázi kontaktů na Drogovém serveru: www.drogy.net/databaze-kontaktu Otevřít odkaz v novém okně
kde je můžete vyhledat podle oblasti, typu zařízení, nebo názvu organizace.
Dále také na webu Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti pod rubrikou
Mapa pomoci na www.drogy-info.cz Otevřít odkaz v novém okně ,
kde je také vyhledáte také podle regionu a typu zařízení.
Pokud si nejste jistá, jaká služba by ve Vašem případě byla nejvhodnější, podívejte se do rubriky
Pomoc a léčba vlevo na úvodní stránce naší poradny, kde najdete informace o jednotlivých typech péče.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se obrátit na některé zařízení našeho občanského sdružení SANANIM, které provozuje i tuto internetovou poradnu.
Kontakt: http://www.sananim.cz/
Seberte odvahu, na nic nečekejte a kujte železo, dokud je žhavé, nemáte co ztratit.
Pište kdykoliv, dejte nám vědět, jak se Vaše situace vyvíjí, rádi Vám odpovíme na další dotazy.
Jděte do toho, držím Vám palce a přeji hodně štěstí v dalším počínání.
Amrit Sen.